Aviseringar
Rensa alla

Hur stoppar man sötsugen?


Ämnesstartare

Jag är en tjej som är 167 cm lång och väger 60 kg, det är as mycket för mig, har alltid vägt runt 53 kg och blev chockad över min nya vikt, försökt banta men då blir sötsugen för starka och jag äter igen, Någon som har tips på hur man stoppar sötsugen? Vet redan att man ska dricka mycket vatten och undvika salt, finns det något mer?  

Undrar oxå om någon har bra tips på hur man får smalare lår, sexigare mage, skitsvårt att få bort all fett från magen :/ 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

 Suget går över. Det kan ta någon dag, uppmot en eller två veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
 Suget går över. Det kan ta någon dag, uppmot en eller två veckor.

Det vet jag men hur ska jag stå ut och undvika sålänge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Det vet jag men hur ska jag stå ut och undvika sålänge?

Du får anstränga dig och hålla dig undan godishyllorna, helt enkelt. Okej, enkelt är det inte. Men du får försöka! 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Det vet jag men hur ska jag stå ut och undvika sålänge?

Är ordentligare måltider (med mycket sallad). Och för att få snygg kropp: gym såklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: Och för att få snygg kropp: gym såklart!

Och kött, tydligen Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Och kött, tydligen Blink

Det är överskattat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Är ordentligare måltider (med mycket sallad). Och för att få snygg kropp: gym såklart!

Jag hade tänkt mig runt 200-300 kalorier under 1 månad, jaja klart men VAD ska man träna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Och kött, tydligen Blink

Ja jo men jag är vegetarian 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Ja jo men jag är vegetarian 🙂

Okej, skippa köttet Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Jag hade tänkt mig runt 200-300 kalorier under 1 månad, jaja klart men VAD ska man träna 

Alltså, du verkar ju bara vilja få mindre fett på magen och på låren?  Det gäller då att vara på ett kaloriunderskott tills du är nöjd. Då blir du smalare, men det är rätt ohälsosammt att göra det. Styrketräning är effektivt. Gå till gymmet och fråga någon som jobbar där om instruktioner. IMO är det snyggare med lite muskler än helt otränad men ändå smal. Och nej, du kommer inte bli "biff" bara för att du lyfter lite vikter.


   
SvaraCitera

sötsuget stoppar man mest effektivt genom att förse kroppen med bra mat. att du är sötsugen när du bantar (och ligger på 2-300 kcal vilket är farligt lite) är inte ett dugg konstigt och kroppens sätt att säga åt dig att GE DEN MAT. Du är inte tjock, du har normal vikt, ta hand om din kropp. Ät mat. Ät normalt. 200 kcal är ingenting, det kan du inte leva på. 


   
SvaraCitera
time
 time

NicoleF:

Jag hade tänkt mig runt 200-300 kalorier under 1 månad, jaja klart men VAD ska man träna 

Alltså va? Per portion menar du då va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick mycket vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Jag hade tänkt mig runt 200-300 kalorier under 1 månad, jaja klart men VAD ska man träna 

NEJ DET ÄR FARLIGT


   
SvaraCitera