Aviseringar
Rensa alla

Hur stor ålderskillnad är ok?


Haien:

Du missupfattade inte mig nu va?

no ofc babe


   
SvaraCitera

Haien:

Du missupfattade inte mig nu va?

ofc not babe


   
SvaraCitera
Haien

faphomet:

ofc not babe

RodnarTumme upp


   
SvaraCitera
Haien

Aha läste inte trådstarten, antig bara att det här endast var en disskusionsfråga...


   
SvaraCitera

Har blivit så mycket mer liberal i den här frågan senaste tiden. På gott och ont. 
Men min principiella inställning i alla frågor som den går att applicera på är egentligen att alla dessa tumregler och fördomar, prat om varningasignaler och annat måste tas med en nypa salt och ödmjukhet inför undantagen.
Om det så bara skulle finnas 1 20-åring som är intresserad av en 15-åring utan en bakomliggande agenda så måste man ha viss respekt. 
Precis som att om det skulle finnas bara 1 enda muslim som inte är terrorist eller har en dålig kvinnosyn så är det något man måste visa respekt för etc. 
Slustats: det är eventuellt inte jättebra och han kanske har konstiga intentioner. Men han kan också inte ha det.


   
SvaraCitera
penja

Haien:
Den "ok" åldersskilnaden ökar ju äldre paret är, dvs om man är 15 så kanske 2 års skillnad är normalt, medans om man är 45 så är 5 års skillnad helt okej.

Skulle väl säga att fem års skillnad är väldigt lite när man är runt 45! 


   
SvaraCitera
Haien

penja:

Skulle väl säga att fem års skillnad är väldigt lite när man är runt 45! 

Okej 7 år då?


   
SvaraCitera

Kärleken är enl mig inte relaterat till någon speciell åldersskillnad. Gamla rockgubben Mick Jagger från The Rolling Stones som troligen är över 75 bast fyllda är väl gift med en kvinna som inte ens fyllt 30.   Mycket glad


   
SvaraCitera
penja

Haien:

Okej 7 år då?

Tror det är svårt att sätta en regel. Jag är 21 åt gammal och de jag träffat de senaste åren har i regel varit 6-8 år äldre än jag. 
Om jag dejtar när jag är 45 skulle jag antagligen vara okej med en betydligt mycket större ålderskillnad än så. 


   
SvaraCitera
Haien

penja:

Tror det är svårt att sätta en regel. Jag är 21 åt gammal och de jag träffat de senaste åren har i regel varit 6-8 år äldre än jag. 
Om jag dejtar när jag är 45 skulle jag antagligen vara okej med en betydligt mycket större ålderskillnad än så. 

Okej, anledningen till att jag skrev så lågt som 5, är att, om det hade varit för högt så hade hela um gått mot mig...


   
SvaraCitera

Mina regler är såhär. Om du går i grundskolan tyvcker jag att inom grundskolans ramar med personer. Om man går i 9:an eller 8;an är gymnasiepersoner ok. Om du går gymnasiet så håller man sig till samma regler. 
Om man gått ut gymnasiet så få det max vara 3 år mellan dig och personen som fortfrande går gymnasiet.  Om båda har gått ut gymnasiet är 10 år ok.
Dessa är mina regler iaf :3


   
SvaraCitera