Aviseringar
Rensa alla

Hur stor åldersskillnad?


Ämnesstartare

I allmänhet brukar det vara vanligt att anse att killen i ett förhållande gärna får vara lite äldre än tjejen.
Folk kollar lite mer snett om det är tvärtom,
oavsett vilket, hur många år "får" det skilja i ett (kärlek/sexuellt/samlevnad/osv.) förhållande? Vid vilken gräns kommer folk att säga "H*n är för gammal/ung för dig"?


   
Citera

Finns det inte sådana här trådar?
Men iaf, för mig när det gäller sex, så är det max 10 år äldre som gäller. I förhållande vet jag inte riktigt, det är ju mognadsgraden som har betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Finns det inte sådana här trådar?

Jag vet inte. Orkade inte kolla. Riskerar väl bara att den blir borttagen förr eller senare?


   
SvaraCitera

Rent generellt får folk göra vad fan de vill enligt mig och folk tycker väl olika. Sen kan jag väl tycka det är lite äckligt när det är stora åldersskillnader i ungdomsåren. Sen om en 40-åring och en 50-åring är tillsammans är ju skitsamma, men just när det handlar om tonåringar och folk runt 20 börjar jag bli skeptisk redan vid typ 4 års skillnad.

Det händer generellt alldeles för mycket i de åren rent mognadsmässigt, känns bara creepy.


   
SvaraCitera

Jag har träffat en ashet 33 åring ett tag, jag tyckte inte det var nått fel. Men det är klart, folk kommer alltid kommentera om ålderskillnaden är mer än typ 5 år, så där går väl gränsen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

om en 40-åring och en 50-åring är tillsammans är ju skitsamma, men just när det handlar om tonåringar och folk runt 20 börjar jag bli skeptisk redan vid typ 4 års skillnad.

Mmm.. det är sant att det känns som skillnaden är större ju yngre man är.

Andy91:

folk kommer alltid kommentera om ålderskillnaden är mer än typ 5 år

Det skiljer 4 år mellan mina föräldrar och det märks ju inte men... om man tänker att en 12åring och en 17åring är tillsamans.. känns jättekonstigt.


   
SvaraCitera

soetsur:

Vid vilken gräns kommer folk att säga "H*n är för gammal/ung för dig"?

soetsur:

kärlek

Fuck normer. Blir du kär i någon och han blir kär i dig så är det så det ska vara, så länge båda är med på det. Varför ska någon annan få hindra ett förhållande mellan dig och den du tycker om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14 åring och en 17 åring, är de också wierd ?


   
SvaraCitera

21 år


   
SvaraCitera

poWss:

14 åring och en 17 åring, är de också wierd ?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

Ja

Okok


   
SvaraCitera

Om man är 19 och har träffat en 25-årig kalaspingla där känslorna är besvarade, hur ser ni på det?

Lägg sen till 2 barn från tidigare relationer.

Samt en sambo. Dock har det förhållandet varit dött sen länge och inte alls långt kvar innan det blir ett uppbrott.

För mig är hon den absolut underbaraste tjej jag träffat, och jag har väldigt svårt att hitta någon.. barnen skrämmer inte mig det minsta dom är supergulliga :). Skiter iofs vad ni tycker för folks åsikter rör mig inte i ryggen speciellt mycket [cool] men kan vara kul att höra hur ni tänker.


   
SvaraCitera

Hur mycket yngre som helst, max 5 år äldre [zzz]


   
SvaraCitera

Eller vänta, hur gammal är jag? Hm, nej nej, tre år äldre eller två. Två år äldre inte mer än så [mad]


   
SvaraCitera
Exner

I allmänhet brukar det vara vanligt att anse att killen i ett förhållande gärna får vara lite äldre än tjejen.
Folk kollar lite mer snett om det är tvärtom,
oavsett vilket, hur många år "får" det skilja i ett (kärlek/sexuellt/samlevnad/osv.) förhållande? Vid vilken gräns kommer folk att säga "H*n är för gammal/ung för dig"?

Beror som åldern, på den yngsta.

poWss:

14 åring och en 17 åring, är de också wierd ?

Inte då!

[mad]


   
SvaraCitera