Aviseringar
Rensa alla

Hur tacklar ni situationen när ni blir nekade jobb ni söker?


Ämnesstartare

Det bästa är ju att inte söka alls, pga då behöver man ej handskas med den djupa besvikelsen och traumat som uppstår. Men säg att en söker typ hundra tusentals och blir nekad, samt blir nekad där man inbillar sig att man har en chans, hur tacklar man det då? Hur tacklar ni det? Kan ni ge mig bra råd, hur man går vidare?

Obs: Denna tråd har inget med min modansökan att göra


   
Citera
Ämnesstartare

Tänker lite deras förlust! även fast jag vet att någon som är mer kvalificerad än mig fick jobbet


   
SvaraCitera
Kudhos

Ta det inte personligt. Det är en tuff marknad och finns folk som är bättre och folk som är sämre. Bara att fortsätta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man måste vara en vinnare redan från början tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå trauma? aldrig brytt mig ett dugg. så det ser ut ju. brukar snarare bli glad om jag ens får ett svar på min ansökan. 

en gång var jag på intervju där jag inte fick jobbet, kändes väl kanske lite tråkigt i 5 minuter. fick ett annat jobb dagen efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"skit it då jävla fittor" tänker jag 

de e bara leta vidare, inget vsrar för evigt, inte ens arbetslöshet, gogo! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har både nekats och tackat nej till många jobb. Det är inget personlig, de söker helt enkelt efter den bästa för positionen och det är en chansning från bådas sida att lägga tid på intervjuer och dylikt.

Jag tror tyvärr att många känner som om de är i underläge, att de kommer och ber om ett jobb. Men så är det ju oftast inte.

Tänk istället att ni är två jämställda personer som träffas och snackar ihop er för att se om en position arbetsgivaren har ledig passar in på dig. Det kan hända att man inte var rätt person, men det är ingen skam i det, det är naturligt att det inte alltid blir rätt.

Sök många jobb samtidigt, det tycker jag gör det enklare för då har man hela tiden fler på gång om ett inte gick vägen. Söker man ett jobb åt gången kan det kännas väldigt jobbigt att fortsätta för man tappar farten efter varje gång det inte går vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ  "åh gud vad skönt, fan vilken tur att dom inte valde mig lol" så släpper all press o nervositet o ja mår asbra o nästan flyger fram när ja gå längs gatan o röker en cigg fast nu har jag slutat röka så ... mm :/ 

fast ba erfarenhet av de från då ja sökte jobb i norge o då fick man svaren över mail så de e nog int samma sak :s


   
SvaraCitera