Aviseringar
Rensa alla

Hur tar jag kontakt med honom?


Ämnesstartare

Jag har en crush på en kille på min skola. Han verkar vara en väldigt bra kille, snäll, gullig. Han går ofta själv men är absolut inte utanför och jag har alltid gillat killar som vågar gå sin egen väg, som är självständiga och som inte behöver synas eller höras mest. Vad jag känner nu känns det som vi skulle passa bra ihop.

MEN jag känner honom inte och han vet förmodligen inte att jag finns. Vi har bara haft ögonkontakt nån gång i skolan och då tittade han redan när jag tittade, om det har någon betydelse (i guess not) men jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag tänker på honom hela tiden, tänker hur det skulle vara att vara tillsammans med honom och fantiserar upp scener i huvudet. 

Han är ett år yngre men går i ettan på samma program som jag. Jag går i trean, dvs det är hans klass som vi nollat nu när skolan började (han gick inte där då utan kom senare) och vi planerar att ha nollningsfest snart. Vet inte när, kan dröja flera veckor om den blir av alls och vet ju inte heller om han kommer komma dit. SÅ, ska jag vänta tills festen som han KANSKE kommer till och försöka ta kontakt med honom då? Det är ju enklare på fest. Eller ska jag lägga till honom på facebook redan nu? Känns lite konstigt kanske med tanke på att han inte vet vem jag är eller någonting..? Jag skulle aldrig våga skriva till honom, och om han skulle neka min förfrågan skulle jag gå under jorden av skam... Jag är inte blyg egentligen men när det gäller att ta kontakt och träffa nya människor är jag det. 

Så har ni några tips på att ta kontakt med en kille man aldrig snackat med och som förmodligen inte vet om att jag finns? Är som sagt inte tjejen som är jätteframåt eller på mot nya människor och jag vågar ju inte ens skicka en förfrågan.. Det känns så fel eftersom vi aldrig snackat ens. Skulle vara så tacksam för tips och svar, och inga dumma kommentarer tack! Alla är inte på och framåt och att ta kontakt kan vara jobbigt för vissa, även om det inte är det för andra. Så inget dumt, tack. 


   
Citera

"Han vet säkert inte ens att jag finns" suck -_-
Snacka med honom


   
SvaraCitera

Om du tycker det är svårt att bra börja prata med honom (lika så andra du inte känner) så skicka en vänförfrågan och ett meddelande eller bra ett meddelande och säg till honom att du skulle vilja bli kompis med honom (till en början). Sen när ni känner varandra så är det bara att gå vidare och träffas och grejer. Man kan ju träffas fastän man inte känner varandra så jättebra. Om man har bra personkemi brukar det gå bra och om man har liknande åsikter!

Den där killen du förklarar låter som mig Galen fast jag går i tvåan och vi skulle aldrig ha en nollning eller fest...

iaf Lycka till! kör på! Glad


   
SvaraCitera

Börja med ett "Hej!".


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Jag känner mig som du och är väldigt blyg själv när det kommer till sånt, men jag tycker det låter bra om du lägger till honom innan festen iaf? Så har han ju sett dig, så kan ni prata på festen sedan också då eventuellt? Du kan uppmuntra honom lite diskret att gå på festen... Hah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså säg "hej vad heter du? :)" innan festen. Om du redan känner honom på festen är det lättare att haffa


   
SvaraCitera