Aviseringar
Rensa alla

hur tar jag nästan livet av mig??


Ämnesstartare

har ni några tips på vad man kan göra om man vill göra ett "misslyckat självmordsförsök", alltså vill inte dö bara få lite uppmärksamhet vet det är sjukt, men som sagt vad kan man göra? Typ överdos kommer inte på nå annat?


   
Citera

gör det inte


   
SvaraCitera

Det du kan göra är att prata med någon om det här. Det finns bra folk där ute att vända sig till. Men här ger vi inte förslag på hur man går till väga i din fråga.


   
SvaraCitera

rök sånt där hasch Ledsen

nej men seriöst så är det här inget du vill göra, det kan kännas så nu men det finns bättre sätt att må bra på.. det är ju något som du tycker fattas i ditt liv (bekräftelse, gemenskap?) jobba med hur du ska lösa det istället


   
SvaraCitera

Bästa sättet är väl att helt enkelt säga till de du vill få uppmärksamhet från att du mår dåligt. 

Käka inte några tabletter! Gör inte illa dig fysiskt på något sätt!


   
SvaraCitera

smokelikemarley:
har ni några tips på vad man kan göra om man vill göra ett "misslyckat självmordsförsök", alltså vill inte dö bara få lite uppmärksamhet vet det är sjukt, men som sagt vad kan man göra? Typ överdos kommer inte på nå annat?

Gör inte illa dig fysiskt.

I värsta fall får du väl helt enkelt säga till de du vill få uppmärksamhet från att du funderat på att ta självmord. I värsta fall. Helst ska det ju räcka med att bara berätta att du mår dåligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Det du kan göra är att prataarrow-10x10.png med någon om det här. Det finns bra folk där ute att vända sig till. Men här ger vi inte förslag på hur man går till väga i din fråga.

ja men jag pratar med nån varje dag typ dygnet runt men de gör inte ett skit det funkar inte


   
SvaraCitera

smokelikemarley:

ja men jag pratar med nån varje dag typ dygnet runt men de gör inte ett skit det funkar inte

Okej, men gör inget dumt du kommer att få ångra senare.
Gör inget du verkligen inte vill. Känn efter både en och flera gånger.


   
SvaraCitera

Jag hoppas att dina självmordstankar inte är allvarligt menade. Om de ändå är det, och du känner att du vill prata med någon, föreslår vi att du ringer Nationella Hjälplinjen på nummer 1144. De erbjuder psykologisk hjälp och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd. Du kan också skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar. Det är också bra att höra av dig till din lokala ungdomsmottagning där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, ring 112!

Låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och opassande inlägg från andra medlemmar.

Det finns hjälp att få, depression går att behandla och självmordstankar förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre!


   
SvaraCitera