Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man bort en tråd?


ZoreOh
Ämnesstartare

Hej, som rubriken säger så vill jag veta hur man tar bort en tråd. Om det ens går, känns som jag kollat runt överallt men hittar verkligen inte >.>


   
Citera

Det går tyvärr inte. 


   
SvaraCitera
ZoreOh
Ämnesstartare

Chibibbi:
Det går tyvärr inte. 

Varför inte?


   
SvaraCitera

ZoreOh:

Varför inte?

För att när tråden väl har publicerats är det inte längre användaren som äger den, utan Ungdomar.se som ansvarar för innehållet. Trådar kan därför bara ändras och tas bort av moderatorer och administratörer på sajten, och det görs bara när speciella skäl finns. Så som om tråden bryter mot en regel eller moderatorkåren på annat sätt finner att tråden är olämplig för forumet. 


   
SvaraCitera
ZoreOh
Ämnesstartare

Chibibbi:

För att när tråden väl har publicerats är det inte längre användaren som äger den, utan Ungdomar.se som ansvarar för innehållet. Trådar kan därför bara ändras och tas bort av moderatorer och administratörer på sajten, och det görs bara när speciella skäl finns. Så som om tråden bryter mot en regel eller moderatorkåren på annat sätt finner att tråden är olämplig för forumet. 

Oj, det var ganska dåligt faktiskt. Om man har en tråd som man tycker är för personlig då och vill ha bort? Går det inte då?


   
SvaraCitera
Exner

ZoreOh:

Oj, det var ganska dåligt faktiskt. Om man har en tråd som man tycker är för personlig då och vill ha bort? Går det inte då?

Man kan höra av sig till en moderator och be snällt. Generellt sett är det en god en att tänka efter ett par extra vändor innan man skriver något alltför personligt på internet 


   
SvaraCitera
ZoreOh
Ämnesstartare

Exner:

Man kan höra av sig till en moderator och be snällt. Generellt sett är det en god en att tänka efter ett par extra vändor innan man skriver något alltför personligt på internet 

Ja det har du rätt i, visste inte innan att man inte kunde ta bort. Jag borde väl ha kollat upp det först.


   
SvaraCitera

ZoreOh:

Oj, det var ganska dåligt faktiskt. Om man har en tråd som man tycker är för personlig då och vill ha bort? Går det inte då?

Jag skulle rekommendera dig att anmäla tråden så får kåren ta en titt på den och se om vi kan göra något. I vanliga fall brukar vi inte ta bort trådar som inte bryter mot reglerna. Det är lätt att säga, men i fortsättningen vill vi påminna om att tänka igenom vad man skriver på ett publikt forum, just för att undvika att det känns dåligt efter. 


   
SvaraCitera

Ja, Exner hade redan svarat det jag tänkte säga. 


   
SvaraCitera
ZoreOh
Ämnesstartare

Chibibbi:

Jag skulle rekommendera dig att anmäla tråden så får kåren ta en titt på den och se om vi kan göra något. I vanliga fall brukar vi inte ta bort trådar som inte bryter mot reglerna. Det är lätt att säga, men i fortsättningen vill vi påminna om att tänka igenom vad man skriver på ett publikt forum, just för att undvika att det känns dåligt efter. 

Ja, jag tror inte att tråden bryter mot några regler, men jag ska tänka på det i fortsättningen i alla fall. För trots att jag är anonym så finns det ändå en rädsla att någon jag känner ska hitta det jag skrivit och känna igen sig och det vill jag inte..


   
SvaraCitera

Chibibbi:

För att när tråden väl har publicerats är det inte längre användaren som äger den, utan Ungdomar.se som ansvarar för innehållet. Trådar kan därför bara ändras och tas bort av moderatorer och administratörer på sajten, och det görs bara när speciella skäl finns. Så som om tråden bryter mot en regel eller moderatorkåren på annat sätt finner att tråden är olämplig för forumet. 

Så om någon skriver något supper taskigt typ mordhot flera gånger så är det ungdomar.se jag ska polisanmäla och inte själva användaren? För ni äger ju och tar ansvaret för det användaren skriver å det är det ju egentligen ungdomar.se som har mordhotat mig?


   
SvaraCitera

ZoreOh:

Ja, jag tror inte att tråden bryter mot några regler, men jag ska tänka på det i fortsättningen i alla fall. För trots att jag är anonym så finns det ändå en rädsla att någon jag känner ska hitta det jag skrivit och känna igen sig och det vill jag inte..

Absolut, som Exner sade kan vi göra undantag, ifall du känner att det är något du mår dåligt av. Vi värnar såklart också om våra medlemmars trivsel, och ibland gör man misstag. Vi kan ha överseende med det. Om du anmäler eller länkar tråden till en i PM till en moderator (mig och Exner till exempel) så kan vi ta bort den från forumet. Bara tänk på detta till nästa gång så är vi nöjda. 


   
SvaraCitera

adaq:

Så om någon skriver något supper taskigt typ mordhot flera gånger så är det ungdomar.se jag ska polisanmäla och inte själva användaren? För ni äger ju och tar ansvaret för det användaren skriver å det är det ju egentligen ungdomar.se som har mordhotat mig?

Nej, eftersom avsändaren (som är ansvarig för vad den säger) inte ändras bara för att Ungdomar.se äger innehållet. Mer detaljerade juridiska frågor hänvisar jag till administratörerna. 


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Ja, Exner hade redan svarat det jag tänkte säga. 

exner stal din fireh, nu är han inte så jäkla söt längre


   
SvaraCitera

Fkpaw:

exner stal din fireh, nu är han inte så jäkla söt längre

Exner är alltid söt, oavsett vad han gör. Tumme upp


   
SvaraCitera