Aviseringar
Rensa alla

hur tar man emot stora packet av posten??


Ämnesstartare

Ja hur gör man?

Jag har beställt en bok från internet och det står att de ska sända den till min adress??

alltså jag har "vunnit" boken men om brevbäraren kommer hem till mig är jag säkert inte hemma för att jag är alltid ute och jag vet att min morsa skulle aldrig ta emot paketet(om den är i ett paket) för att en tidigare händelse då jag råkade köpa två spider man filmer för 940kr från nätet xD.

Alltså, kommer de bara att slänga boken i brevlådan eller kommer de till dörren och ringer på och man måste skriva på något? I så fall då chansen är enormt stor att min morsa kommer att avvisa brevbäraren och då får jag inte min bok!

Berätta mer om ni vet tack? Normalt brukar pappa sköta sånt men nu är han inte tillgänglig så jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Beror på om den får plats i brevlådan eller inte. Jag har fått en hel del böcker, DVD/Tv-spel i brevlådan utan problem. Annars får du nog en lapp dagen därpå om att de försökte men det ej gick så du får hämta på ett uthämtningsställe.

Om det skulle vara något bud som kör så ringer de dig innan och säger att de kommer så får du ta emot.


   
SvaraCitera
Bakric

Jag har alltid fått hämta ut böcker på postkontoret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanligtvis kommer böcker till brevlådan, Tycker brevbäraren att den är för tung/ stor får du en avi, där står det vart du kan hämta ditt paket (närmsta postombud)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla inlägg!

Speciellt när boken är väldigt liten så går allt säkert bra.


   
SvaraCitera