Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man första steget?


Ämnesstartare

Ok asså hälften av er känner säkert igen mig från mina andra trådar där jag snackar om mitt ex.
Igår slog det mig att mitt ex verkligen inte kommer ta tillbaka mig och att jag MÅSTE gå vidare och senast igår snackade mitt ex om en tjej han typ har "ögonen på" eller vad man ska säga.. och jag sårar bara mig själv genom att försöka få tillbaka honom helatiden.

Så nu undrar jag, hur tar man första steget med en kille? det finns en kille på min skola som jag har världens största crush på och det har jag haft ända sedan jag började skolan i somras.. han går i andra ring och jag i första.. 
jag har gett honom lite hintar innan genom att tex lägga till honom på Facebook, gilla hans profilbild, le mot honom i skolan etc och det verkar faktiskt funka lite.. han gillade nämligen min profilbild också för nån dag sedan.. 
han e en av de där svåra killarna, han e liksom med i elevstyrelsen på skolan å alla tjejer e helt galna i honom inklusive mig.. jag skrev till honom idag angående en grej i skolan, elevstyrelsen anordnar nämligen massa olika saker, och jag hade typ glömt min plånbok i elevstyrelsens kontor, och jag skrev till honom och undrade hur jag skulle få tillbaka den, och han sa att vi kan mötas upp på måndag och gå och hämta den.. är skitnervös :(:( jag vill jättegärna ta första steget me honom men vet liksom inte hur, några som har bra tips?


   
Citera
Ämnesstartare

nån som kan svara?:(


   
SvaraCitera

gå bara all in och se resultatet även fast det är svårt och jobbigt


   
SvaraCitera

Tacka honom för att du fick tillbaka din plånbok. Var inte för på när han bara gör sitt "jobb", det kan få honom att känna sig obekväm, men att tacka honom för hur snäll han är som personligen ser till att du får tillbaka din plånbok och ge honom komplimanger baserat på hur förtroendeingivande han är. 

Vet du något om hans intressen i övrigt har ni några gemensamma? Isf skulle jag föreslå att du leder konversationen åt det håller så blir du genast intressantare för honom att prata med. 

Jag skulle sedan föreslå att du låter det gå ett par dagar och sedan frågar om han vill gå och käka någonstans efter skolan. Fråga dock inte när han är i en situation där han måste spendera tid med dig pga sitt uppdrag i elevstyrelsen eller för att han volontärat att hälpa till med något.  Om det blir awkward måste ni båda känna er trygga i att ni har flyktvägar. Säger han nej så får du så lov att ta det utan att ställa följdfrågor på det. 

Om det visar sig att han redan har någon på g, eller är tillsammans med någon så har du inte gjort bort dig helt i alla fall. 


   
SvaraCitera

^--- this.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:
Tacka honom för att du fick tillbaka din plånbok. Var inte för på när han bara gör sitt "jobb", det kan få honom att känna sig obekväm, men att tacka honom för hur snäll han är som personligen ser till att du får tillbaka din plånbok och ge honom komplimanger baserat på hur förtroendeingivande han är. 

Vet du något om hans intressen i övrigt har ni några gemensamma? Isf skulle jag föreslå att du leder konversationen åt det håller så blir du genast intressantare för honom att prata med. 

Jag skulle sedan föreslå att du låter det gå ett par dagar och sedan frågar om han vill gå och käka någonstans efter skolan. Fråga dock inte när han är i en situation där han måste spendera tid med dig pga sitt uppdrag i elevstyrelsen eller för att han volontärat att hälpa till med något.  Om det blir awkward måste ni båda känna er trygga i att ni har flyktvägar. Säger han nej så får du så lov att ta det utan att ställa följdfrågor på det. 

Om det visar sig att han redan har någon på g, eller är tillsammans med någon så har du inte gjort bort dig helt i alla fall. 

okej tack för tipsen! vet dock att han inte har tjej, vi har ganska många gemensamma vänner så man vet ju ändå lite om den andra.. tror dock jag vet mer om honom än vad han gör om mig.. vi får se, ska låta det gå några dagar sen ska jag nog börja följa honom på instagram, och sedan kanske lägga till honom på snapchat och därifrån kan jag börja prata lite mer med honom kanske 🙂


   
SvaraCitera

man lyfter foten och rör benet framåt så sätter man ner foten och följer efter med andra benet så fortsätter man så och det kallas att gå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
man lyfter foten och rör benet framåt så sätter man ner foten och följer efter med andra benet så fortsätter man så och det kallas att gå

oki tack för tipset 🙂


   
SvaraCitera

alleballe99:

oki tack för tipset 🙂

Varsågod; p


   
SvaraCitera