Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man kontakt med en kille?


Ämnesstartare

Tja! nu har jag ett litet problem här.
Jag är en väldigt utåtriktat person i allmänhet som gillar att prata med de flesta. Dock har jag väldigt, väldigt svårt för att falla på riktigt för någon och när jag väl gör det blir allt ett rent helvete, haha.
Nu har jag spanat på en kille i min parallellklass (går i tvåan på gymnasiet) som är jävligt snygg och galet schyst. Vi har pratat några gånger, han tittar alltid på mig när jag går förbi men tittar snabbt bort när jag möter hans blick. En gång när vi var på en allmän skolgrej gick han fram till mitt "kompisgäng" och liksom bara kollade på mig och frågade massa frågor som var väldigt random och log såfort jag pratade typ. Utifrån detta och vissa andra saker kan jag gissa att han åtminstone är intresserad av mig.

Nu till problemet - jag har honom på facebook men vi har aldrig pratat där. Jag har väldigt svårt för att ta första steget med rädsla av att han ska tycka att jag är för på osv, och vad i hela friden skulle man skriva? "Hej :)" låter bara för random.

Vi ska snart på skolresa och hans klass ska med, ska jag försöka lägga in en stöt där? [wink]

Jag är nära inpå besatt av denna kille nu, och det händer inte ofta. Så vad ska jag göra för att ta kontakt på riktigt med honom? [chocked]


   
Citera
Ämnesstartare

Prata med han på skolresan.


   
SvaraCitera

en kille kommer ALDRIG tycka det "konstigt" eller "creepy" att en attraktiv ung tjej börjar chatta med honom. Skulle det vara åt andra hållet däremot så skulle det vara asweird, creepy, stalker.

gå och skriv hej nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju prata med honom exempelvis.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska undvika Facebook som grunden till att ta kontakt.
Det är för enkelt. Det är ingen jävla lek, det är en sport där ute.
Själv är jag bänkad för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Jag tycker du ska undvika Facebook som grunden till att ta kontakt

+1

Säg "Hej" till honom nån gång i skolan och börja snacka lite då-


   
SvaraCitera

Om en tjej kom upp till en kille och prata så skulle han bara gilla det om han inte tycker hon e mega ful.
Sant, men du verkar söt och om han tycker du va ful då äre bara skita i han för då är han inte nån för dej.
So just go for it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cynkz:

Om en tjej kom upp till en kille och prata så skulle han bara gilla det om han inte tycker hon e mega ful.Sant, men du verkar söt och om han tycker du va ful då äre bara skita i han för då är han inte nån för dej.So just go for it.

Åh tack! tänkte försöka prata lite med honom under klassresan om två veckor [y]


   
SvaraCitera

cynkz:

Om en tjej kom upp till en kille och prata så skulle han bara gilla det om han inte tycker hon e mega ful.

Haha det är så sant så!

Tycker att du ska börja prata med honom, om du tycker om honom som du skriver här eller vad man nu säger[smile]
Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillkuken:

+1

RakatKadaver:

Jag tycker du ska undvika Facebook som grunden till att ta kontakt.

fick för ett tag sen jättebra kontakt med tjej genom facebook. avslappnat o bra när vi kom till cybervärlden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Munnen, handen, finns massor med olika saker en tjej kan använda sig av för att få en killes intresse[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa brösten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Visa brösten.

Ja, varför inte?


   
SvaraCitera

EbbaPersson:

Ja, varför inte?

Nej göre inte, då kmr han få helt andra signaler, som att du vill ha uppmärksamhet eller bara vill "leka"
Om du är lite smått blyg å försöker vara med han mkt ist så borde han nog förstå du gillar han, sätt dej brevid han nån gång och luta dej mot han, de skulle han nog tycka är mysigt å skulle bli lite intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cynkz:

Nej göre inte, då kmr han få helt andra signaler, som att du vill ha uppmärksamhet eller bara vill "leka"Om du är lite smått blyg å försöker vara med han mkt ist så borde han nog förstå du gillar han, sätt dej brevid han nån gång och luta dej mot han, de skulle han nog tycka är mysigt å skulle bli lite intresserad.

Jag var ironisk 😉 men tack ändå!


   
SvaraCitera