Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man reda på vad man har i datorn (WinXP)?


Ämnesstartare

Hur tar man på något enkelt sätt reda på vad man har för moderkort och för ljudkort i WindowsXP?

(alltså inte vilka drivrutiner o sånt man har utan vad som sitter i datorn - helst utan att öppna den...)

Jag har lämnat in min dator och fått mitt moderkort utbytt och troligen också ljudkortet. Moderkortet funkar men fick inte reda på vad dom bytte till - skulle vara kul att veta det - och ljudkortet trasslar. Får bara ljud i en högtalare och mikrofon-in funkar inte alls (i Skype vore det kul att få det att funka) så var tar jag reda på vad exakt som finns i datorn!?


   
Citera
Åtta

Du måste väl ändå kunna ringa och fråga vad det var de satte in?

Annars kan man väl se en del av hårdvaran i kontrollpanelen → system → enhetshanteraren (tror jag).


   
SvaraCitera

Aida32 funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du måste väl ändå kunna ringa och fråga vad det var de satte in?

Nej, det var SIBA som gjorde det. Det går inte att ringa till en SIBA-butik utan man måste åka till SIBA-butiken och prata med dom där. Telefonen och mail har inte riktigt dykt upp hos SIBA än.

Men någon som vet vad jag kan göra åt att jag har 100% ljud i en högtalare, sisådär 50% i den andra och inget i subwoofern. Vad gör man åt sånt!?


   
SvaraCitera

Commander:

Hur tar man på något enkelt sätt reda på vad man har för moderkort och för ljudkort i WindowsXP?

http://www.filehippo.com/download_cpuz/


   
SvaraCitera

siw funkar bra, eller lavalys everest home editon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Commander:

Men någon som vet vad jag kan göra åt att jag har 100% ljud i en högtalare, sisådär 50% i den andra och inget i subwoofern. Vad gör man åt sånt!?

Nu har jag löst det problemet. Det var någon inställning till ljudkortet som stod på hörlurar och det skulle vara högtalare.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera