Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man sig till?


Ämnesstartare

[confused]
Innan vill jag bara säga att jag har redan tänkt ut några lösningar som kanske hjälper mig, men jag vill iaf se vad ni har och säga.

Vart vänder man sig om man vill ha hjälp ekonomiskt? Bor hos min mor som iof inte är fattig men hon har fett med lån och har inte en ända krona över till mig. Jag har aldrig begärt studiebidraget eller underhållet av min mor utan har alltid skaffat fram pengar på egen hand.

Fick en shockande mobilräkning på ca 2000 kr för ett tag sen som jag helt och hållet glömde bort. Jag har försökt ändra på mitt liv på det sistonde (sluta med knark och .... (vet inte hur mkt jag kan säga här på forumet) börjat plugga osv) så jag vill verkligen inte behöva blåsa/råna folk på knarkpengar igen för att kunna betala min mobilräkning, men just nu är det den ända utvägen känns det som.

Hur tar jag mig till? [confused] Det sista jag tänker göra är att sätta min mor hos kronofogden. Går hellre och rånar närmaste statoil.


   
Citera

skaffa ett jobb? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Heh. Mitt problem var inte hur jag ska ta mig till i framtiden (jag skrev ju att jag har tagit tag i mitt liv och börjat plugga. jag är riktigt ambitiös dessutom) Utan mitt problem är hur jag ska få fram pengar till räkningen.

Jag inser själv hur det låter, men det skadar aldrig att fråga och kolla runt och ta till sig andras tankar & resonemang


   
SvaraCitera

Kan du inte sommarjobba? Typ kolla om du kan klippa nånsgräsmatta eller så.
Alltså det var bara ett exempel, men jag menar jobb där du får pengarna direkt i handen.


   
SvaraCitera

om du vet någonting om sport?

så kan du alltid tippa?
lr köp en trisslott?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill du ha pengar? Skaffa ett jobb. Jobba kvällar och helger om du pluggar. Jag gör det, du blir mer social, skärper dig och mognar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera