Aviseringar
Rensa alla

Hur tar ni komplimanger?


Ämnesstartare

När man får en nia av Reben i en forumlekstråd: 

hqdefault.jpg
Diskussionsämne: Hur reagerar ni när andra visar uppskattning för er? Hur reagerar ni speciellt på fina ord från andra UM:Are? Känns det bra/dåligt? Blir ni förlägna? Är ni "bra" på att ta komplimanger och goda ord? Finns det något ni tycker är jobbigt med komplimanger? Vad då, i så fall? Berätta! Vilka UM:are skulle du bli extra glad av en komplimang från


   
Citera
Ämnesstartare

Har börjat ta åt mig mer av komplimanger än jag gjort tidigare, man får vara glad över det lilla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Har börjat ta åt mig mer av komplimanger än jag gjort tidigare, man får vara glad över det lilla

kul! vad fick dig att göra det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha är verkligen sämst på att hantera sånt. typ tack eller bortförklaring men det märks att jag blir obekväm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: kul! vad fick dig att göra det?

Jag vet inte, förmodligen att jag inte vill vara för bitter och tänka negativt jämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig fått någon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
aldrig fått någon

jag tror dig inte! jag minns exempelvis att Biologen har komplimenterat din rumpa, när du lade upp en bild på den iklädd träningskläder för något år sen!

Morgonstjärna:

Jag vet inte, förmodligen att jag inte vill vara för bitter och tänka negativt jämt

det låter ju som framsteg! hur har det känts att kunna ta till dig mer av komplimangerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar spontant säga "nej" om någon ger mig en komplimang.
sen inser jag att det är otrevligt och att jag måste validera personens uttalande, så då säger jag "eller jag menar tack eller eeeeh".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Haha är verkligen sämst på att hantera sånt. typ tack eller bortförklaring men det märks att jag blir obekväm

varför blir du obekväm, kakeliku?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: det låter ju som framsteg! hur har det känts att kunna ta till dig mer av komplimangerna?

Jag vet inte, känns inget speciellt. Kanske lite lättnad över att vara mindre sur i andras ögon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chips-reklam:
brukar spontant säga "nej" om någon ger mig en komplimang.
sen inser jag att det är otrevligt och att jag måste validera personens uttalande, så då säger jag "eller jag menar tack eller eeeeh".

jag vet! jag minns när jag sade att du var fin på en tinyträff - du ba: nä. jag: jo. du: nä. och sedan bara sprang du iväg, knasfia! jag får överösa dig med fina ord, så att du får öva på att hantera dem! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

varför blir du obekväm, kakeliku?

Pga tar inte åt mig/tror ej trots att jag ofta får komplimanger. Tråkig inställning men d var värre förut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Jag vet inte, känns inget speciellt. Kanske lite lättnad över att vara mindre sur i andras ögon

Försök att bli glad och känna uppskattning! Det är nog därför folk ger komplimanger, för de hoppas skapa en positiv känsla hos den som komplimangerna är riktad mot. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så länge de inte har med utseende att göra så säger jag mest "tack", tar nog mest åt mig om de har att göra med något jag har åstadkommit att göra(vilket väldigt sällan händer). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Pga tar inte åt mig/tror ej trots att jag ofta får komplimanger. Tråkig inställning men d var värre förut

Tumme nedHjärta Du är fin och förtjänar att våga ta till dig av bra saker folk säger om/till dig!


   
SvaraCitera