Aviseringar
Rensa alla

Hur tog ni er första snus/cigarett?


Ja, som rubriken lyder. Hur tog ner första snus eller cigarett?

Första snusen för mig var i början av andra terminen i 8an.
Satt hemma hos polarn på en lunchrast, han hade snusat ett tag. Han drar fram en dosa general portion. Frågar om jag vill pröva. Glad som fan tar man emot en snus jävel, kör upp den under läppen och inväntar effekten. Gött som fan vare, var fast på direkten!

Satt där yr som en idiot skitlänge. Vågade knappt röra mig, haha!

Första cigaretten var i mitten av första terminen i nian.
Tog den där jävla ciggen, drog ett halsbloss å börja hosta som fan. Gillade det inte alls. Sen började jag gilla den här känslan man fick när man drog in röken i lungorna och försökte stå emot hostan. Det fick mig att fastna ett tag.
Men ett par månader senare gav jag upp rökningen.

Så hur vare för er? Spydde ni?


   
Citera

jag var deppig som fasen i typ nian, och ville vara rebellisk. Sååå jag skaffade mig ett paket cigaretter och rökte helt ensam. Sorgligt va?


   
SvaraCitera

Tror att mitt första, och sista, möte med en cigg skedde under min första riktiga fylla. Tappade dock den efter ett bloss. Har ingen relation till snus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Analt.


   
SvaraCitera

Slog ner några killar, tryckte upp en snus under läppen och försvann i solnedgången.

Fast nej, en släkting lurade mig som liten och jag låg och kräktes i en timme.

Första gången jag rökte cigg kommer jag inte ihåg, men i 8:an tror jag det var.


   
SvaraCitera

Var hemma hos kusiner som för stunden inte var hemma. Tassade finurligt in till köket och tog lite lössnus, tassade in på toaletten och stoppade det under läppen. En stor besvikelse var det pga kände ingenting. Det smakade lite beskt bara. Spottade ut efter ett tag.
Min pappa var barnvakt men märkte ingenting pga läste, eller barnvakt och barnvakt, det var bara hans barn där så då heter det ju inte barnvakt iof..
Var ca tio år kanske.

Rökte fimpar (ja asäckligt) med en kompis när jag var ca 13 år uppe i ett skogsområde.


   
SvaraCitera
zIGGE

har faktiskt aldrig rökt cigarett eller snusat


   
SvaraCitera

zIGGE:

har faktiskt aldrig rökt cigarett eller snusat

duktigt!


   
SvaraCitera

rökte första gången när jag var 17 typ. var ensam med två kompisar i den enes familjs sommarstuga och vi ville vara lite coola.

snus har jag bara testat 3 gånger totalt kanske. värdelöst, och ful är man också medans.


   
SvaraCitera

Har inte mött Herr snus och Fru Cigg än.
Bara passivt [mad]


   
SvaraCitera

Första gången jag snusade höll jag samtidigt i en cigg, och jag blev så yr att jag snubblade och brände mig själv i ansiktet med ciggen. Oh god why [chocked]


   
SvaraCitera

terrormat:

blev så yr att jag snubblade och brände mig själv i ansiktet med ciggen.

HAHA


   
SvaraCitera

Har inte gjort det än, återkommer med resultat om så sker


   
SvaraCitera

blev bjuden av min far (snus) och min mor (cigarett) när jag var ca 4-7 år gammal


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Sorgligt va?

Lite lagom sorgligt faktiskt!

enhimmelskdrog:

snus har jag bara testat 3 gånger totalt kanske. värdelöst, och ful är man också medans.

Jo, det kan jag hålla med om!


   
SvaraCitera