Aviseringar
Rensa alla

Hur tolka detta?Förvirrad!


Ämnesstartare

Hej!

Vill ha råd/synpunkter!

Jag är ca 18-19 år och går på gymnasiet. Jag har ett stort intresse för ett par ämnen i skolan och är relativt "överambitiös" i dessa. Har bra kontakt med min lärare (ca 50 år) i detta ämne och haft det under en tid. Senaste tiden har läraren kramat mig efter varje samtal vi haft. Totalt 4 gånger under loppet av en vecka - samtliga senaste gånger vi setts bakom stängd dörr, enskilt på hans rum. Och de gånger jag har gått och pratat tillsammans med honom i korridoren eller så ler han endast stort när jag ska gå. En av dessa 4 gånger under loppet av veckan, var under ett väldigt kort samtal, typ 5 min max, då jag i princip bara hade en ja-eller-nej fråga till honom ang. ett arbete. Kan tillägga att det var släckt i rummet när han kramade mig då, han "råkade" vid detta tillfälle även snudda med sitt ansikte lite lätt mot min kind typ, varpå han sa ett litet "ojdå". Tidigare, några veckor innan detta, har han t ex lagt en kommentar i stil med; "jag ska ta en sväng på stan, det kanske du också ska" när vi pratat en ganska lång stund enskilt. Även gett vissa blickar, kollat uppifrån-och-ned osv. Ger väldigt mkt beröm för mina arbetsinsatser etc (detta har han gjort även tidigare dock). Läraren är överlag en relativt reserverad person, något skämtsam av sig, men ingen lärare som typ klappar en på axeln eller så ofta. Även jag är en reserverad person som inte direkt kramar folk hit och dit. Han är även rätt hård mot övriga i min studiegrupp (som dock är ganska oambitiösa/stökiga), kan säga saker som; "de som inte är här hoppas jag träffas av blixten och brinner ned till en liten askhög", "så lata att ni borde ha stryk".... Är detta normalt? Undrar även om det är normalt att en lärare kramar en varje gång man ses ensam, men undviker att göra det när andra kan se? På vilket sätt gör han detta, hur ska det tolkas? Typ faderskänslor eller något annat?


   
Citera

Ja, han vill gnida sin pillesnorr mellan dina skinkor, hur glasklart kan det inte bli..


   
SvaraCitera

låter som en pedofil, akta dig från honom [cute]


   
SvaraCitera
höna

låter som 1 ganska weird lärare. visa att du inte vill bli kramad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men kan det inte lika gärna vara för att vara trevlig/snäll? då vi verkligen har samma ämnesintressen och kan prata bra om dessa. Säger även att han berättar mitt arbete och om mig för sin fru, det skulle han väl inte göra isåfall? Eller säger han bara så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur vet jag ens att han inte gör så med alla? Har nån lärare betett sig såhär mot er ngngång+
Det konstiga är dock att han endast gör det när ingen ser, hade han inget att dölja borde han ju gjort det även annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

låter som 1 ganska weird lärare. visa att du inte vill bli kramad

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, han vill gnida sin pillesnorr mellan dina skinkor, hur glasklart kan det inte bli..

Trots att han har fru + ganska unga barn?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Trots att han har fru + ganska unga barn?

Jaaa [zzz] Män är djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jaaa

Kan han inte bara vilja vara trevlig/visa att han uppskattar mig som elev då? Måste allt ha dolda avsikter? Säger ex saker i stil med du är min "näring"/inspirerar/gör jobbet trevligare, "bästa eleven jag haft"etc.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Måste allt ha dolda avsikter?

Tycker hans avsikter är ganska glasklara jag..

dyrasakerr:

Säger ex saker i stil med du är min "näring"/inspirerar/gör jobbet trevligare, "bästa eleven jag haft"etc.

Mhm, skulle du påstå att han har halva inne då? Har du känslor för honom?


   
SvaraCitera

Hade det varit ditt intellekt han varit intresserad av så hade han inte behövt gå över gränsen och bete sig fysiskt mot dig. Hade du varit kille hade han garanterat inte betett sig så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hade det varit ditt intellekt han varit intresserad av så hade han inte behövt gå över gränsen och bete sig fysiskt mot dig. Hade du varit kille hade han garanterat inte betett sig så.

Ja men med tanke på all beröm kanske han blir så glad att jag är intresserad av ämnet och verkligen vill lära, till skillnad från övriga elever? Jag tycker dcok delvis som du, egentligen finns ju ingen anledning att vara intima med en kram.

S3ON:

Tycker hans avsikter är ganska glasklara jag.. Mhm, skulle du påstå att han har halva inne då? Har du känslor för honom?

Han som säger dessa saker till mig, inte tvärtom. Jag gillar honom, men backar då han är min lärare + har fru + har ganska små barn. Vad tänker han???


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Ja men med tanke på all beröm kanske han blir så glad att jag är intresserad av ämnet och verkligen vill lära, till skillnad från övriga elever? J

Så kan det vara, men då hade han nog inte visat det sådär fysiskt på det sättet om det var det enda han tänkte.
Backa undan nästa gång han vill kramas.

dyrasakerr:

an som säger dessa saker till mig, inte tvärtom. Jag gillar honom, men backar då han är min lärare + har fru + har ganska små barn. Vad tänker han???

Det är klart. Du känner dig smickrad och imponerad över att han valt ut dig och ser upp till honom, och det vet han.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Vad tänker han???

Han tänker med kuken, föreslår att du talar klarspråk i fortsättningen! Fast o andra sidan kanske han sänker dina betyg då, hmm.. Kanske du skall spela med endå.. Tills han försöker förgripa sig på dig åtminstone. [smile]


   
SvaraCitera