Aviseringar
Rensa alla

Hur tolkar man kvinnor? + lite gnäll


Ämnesstartare

Hej.

Nu är det så att jag har lyckats kära ner mig riktigt ordentligt i en tjej. Och, nu är det bara vad jag tror, men vår "relation" är bra. Vi kan prata, skratta, dela med oss. Trots att vi känt varandra ganska liten tid får jag känslan av att jag kan lita på henne, och blotta tanken på henne gör mig glad.

Till saken; en situation uppstod för ett par dagar sedan.
Vi stod och pratade, varpå hon lutar sig mot en vägg, för att vila ryggen. Vi fortsätter att prata, och någon gång mitt i där fäller hon en sarkastisk kommentar om något jag sa.

Jag svarar på det genom att luta mig framåt, och ge henne "onda ögat". Efter ett par sekunder inser jag att det, utifrån sett, antagligen ser ganska dumt ut, och säger:

"Ehm ... det här ser nog väldigt skumt ut ... typ ... 'rape-time'".
Hon: "Hm ... jag kan få det att se ännu skummare ut."
Här lägger hon då armarna om min nacke.
Jag: "Hah! Jag får väl one-up:a då ..." och lägger mina armar kring hennes midja.
Sen står vi där, som två flan, i runt tio minuter och bara fortsätter att prata som om det vore det naturligaste i världen.
Till slut säger jag: "Jadu ... jag tänker inte ge mig ...".
Hon: "Inte jag heller ..."
Jag: "Jag får väl chicken-race:a dig då ..." och börjar närma mig in för en kyss.
Jag blev, ärligt talat, ganska chockerad när hon inte ryggade undan eller sa åt mig att sluta. Kyss var ett faktum.

Låter kanske helt fantastiskt, och ja, det var det. Men, problemet är att i den bekantskapskrets jag har är det inte nödvändigtvis så att nära intim kontakt innebär så mycket. Folk är väldigt öppna. Till skillnad från jag, som växte upp i en småstad med ganska konservativa värderingar.

Så frågan är: hur bör jag tolka det där? Ur den allra mest uppenbara vinkeln borde det inte ens vara tal om saken, men just p.g.a. hur det sociala samlivet ser ut i gruppen kan jag inte på något sätt ha en aning.

Tacksam för all insikt som kan erbjudas.

MVH

Lambda89


   
Citera
Ämnesstartare

Lambda89:

Så frågan är: hur bör jag tolka det där?

fråga henne?


   
SvaraCitera

Ifall det sociala samlivet är som det är, varför klaga och inte bara tuta och köra och förneka verkligheten?


   
SvaraCitera

Lambda89:

Ur den allra mest uppenbara vinkeln borde det inte ens vara tal om saken, men just p.g.a. hur det sociala samlivet ser ut i gruppen kan jag inte på något sätt ha en aning.

Då är det nog bäst att fråga henne. Då vet du med säkerhet och slipper måla upp massa scenarion, som kanske inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

problemet är att i den bekantskapskrets jag har är det inte nödvändigtvis så att nära intim kontakt innebär så mycket.

Kyss henne igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

start all over again:

fråga henne?

passaro:

Då är det nog bäst att fråga henne. Då vet du med säkerhet och slipper måla upp massa scenarion, som kanske inte stämmer.

Det är vad övriga människor i min närvaro också sagt. Så det stämmer, ja. Det är fortfarande sjukligt nervöst dock ...

FreeWay89:

Kyss henne igen?

Ja tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Ja tack.

Men vänta får se om jag fattat det här rätt om den här ''bekantskapskretsen''.

Kan förstå att vissa fjortistjejer går runt och kysser varandra helt utan känslor inblandat men kysser tjejer killar och killar tjejer lite hej vilt utan emotionell bakgrund?

Det låter som en ganska förvirrad bekantskapskrets.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Det låter som en ganska förvirrad bekantskapskrets.

"Bekantskapskretsen" är en 250 man stor ungdomsförening, och består av ca 50% nördar och 50% emos.

Och det är korrekt uppfattat, även om det inte bara är kille -> tjej, och tjej -> kille, utan även tjej -> tjej och kille -> kille också.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det låter som en ganska förvirrad bekantskapskrets.

free love hippie summer of 69 osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Och det är korrekt uppfattat, även om det inte bara är kille -> tjej, och tjej -> kille, utan även tjej -> tjej och kille -> kille också.

Kan förstå detta. Dock är det nog avsevärt vanligare med hetrosesxuella tjejer som fjortispussar varandra.

Men annars borde du väl känna på dig om det var en riktig kyss eller en puss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

free love hippie summer of 69 osv

Du anar inte hur nära sanningen du är. Mycket kärlek.

FreeWay89:

Men annars borde du väl känna på dig om det var en riktig kyss eller en puss.

...
"Något mitt emellan" är tyvärr bästa svaret jag kan ge på det.

Men, som tidigare postare kastade i mitt ansikte; det är nog lika bra att bara berätta, och ta smällen som den kommer ...


   
SvaraCitera

Lambda89:

"Bekantskapskretsen" är en 250 man stor ungdomsförening, och består av ca 50% nördar och 50% emos.

Lol wat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Lol wat.

"Alla känner alla", typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

det är nog lika bra att bara berätta, och ta smällen som den kommer ...

Tja jag tycker nog det kanske är för lite att gå på.
Efter en sån grej (med den osäkerheten du tydligen har) att bara gå och fråga ''Öhm hade vi en grej där eller?''.

Jag skulle nog ha avvaktat lite. Var det något narturligt och ni umgås som vanligt så kommer det säkert att bli av igen.

Men jag har väldigt lite att gå på i det här fallet.
Vet knappt nått om situationen och hur hon är som person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Det är fortfarande sjukligt nervöst dock ...

det kommer gå bra


   
SvaraCitera