Aviseringar
Rensa alla

Hur tror ni världen kommer att förändras när dagens unga tar över makten?


Ämnesstartare

passaro:

Idiotiskt tankesätt att tro att olika händelser ute i världen är isolerade till de olika länderna.

Det sa jag inte. Jag skrev om hur dagens ungdomar i Sverige troligtvis kommer rösta i framtiden. Hur dom gör i andra länder skiter jag totalt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Hur dom gör i andral änder skiter jag totalt i.

Hur de gör i andra länder påverkar Sverige. Vad fan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Tyst på dig din jävla miljömupp. Gå och källsortera dina sopor och kom aldrig tillbaka.

Sverige är väl högst beroende av hur miljön ser ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Devon:

Sverige är väl högst beroende av hur miljön ser ut?

Ingen har ifrågasatt det.

passaro:

Hur de gör i andra länder påverkar Sverige. Vad fan?

Jaha. Det påverkar inte hur jag tror närmaste framtiden kommer utvecklas i Sverige hur som helst.


   
SvaraCitera

Eftersom de som är unga nu inte kommer vara det när de kommer upp till makten så kommer det inte att hända. Är ju inte så att det blir världens hopp bara sådär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Jaha. Det påverkar inte hur jag tror närmaste framtiden kommer utvecklas i Sverige hur som helst.

Haha. Du lever allt i din lilla värld, va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Haha. Du lever allt i din lilla värld, va.

Jag har fortfarande inte skrivit ett ord om politik i övriga världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sätter tyvär inte mycket hopp på vårt framtida styre. Det kommer antagligen till stor del likna mycket av vad vi har nu. Människor är rädd för förändringar och förtsätter oftast att göra vad andra gjort tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Jag har fortfarande inte skrivit ett ord om politik i övriga världen.

Allvarligt? Fan vad du dillar. Du sa att du inte bryr dig om vad som händer i övriga världen.

Grön och Vit:

Hur dom gör i andra länder skiter jag totalt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enbart till det sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Allvarligt? Fan vad du dillar. Du sa att du inte bryr dig om vad som händer i övriga världen.

Ja, jag struntar i det och skriver inget om det. Du verkar ha väldiga ambitioner att försöka få mig att skriva om världens politik fast jag nu flera gånger sagt att jag inte bryr mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Ja, jag struntar i det och skriver inget om det. Du verkar ha väldiga ambitioner att försöka få mig att skriva om världens politik fast jag nu flera gånger sagt att jag inte bryr mig.

Du säger att du bryr dig om Sverige. Men, newsflash, vad som händer ute i världen påverkar Sverige, alltså kan du inte bortse från det. Det vore helt idiotiskt från din sida, när du nu säger att du bryr dig om Sverige.

Vore som att säga att finanskrisen är isolerad till ett specifikt land. 'Vad bryr jag mig, jag bor i Sverige oneoneone'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vore som att säga att finanskrisen är isolerad till ett specifikt land. 'Vad bryr jag mig, jag bor i Sverige oneoneone'.

Jag har inte skrivit något om politik i Sverige heller utöver vad jag tror kommer hända när dagens unga får rösta. Så är det med den saken, trevligt att du bemödade dig att skriva [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det kommer bli mer egoistiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Jag tror det kommer bli mer egoistiskt.

Vi kan i alla fall hoppas på det.


   
SvaraCitera