Aviseringar
Rensa alla

hur tvättar du din (bygel)bh


Ämnesstartare

undrar pga orkar sj aldrig följa tvättråd


   
Citera
Ämnesetiketter
Bell
 Bell

Oftast i tvättmaskin, i tvättpåse 40 grader. Ibland för hand om det är kris men den känns inte lika fräsch då.


   
SvaraCitera

Vill skapa en bhtråd om bhåar men knr mig alldeles för pryd

o jag läaer ek tvättråd. Lägger i tvättamskinen bara


   
SvaraCitera
reben

hur tvättar man "för hand"


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

reben:
hur tvättar man "för hand"

I en balja/handfat med vatten och handtvättmedel Party Låter det ligga i lite, gnuggar lite, sköljer ur. Gör så med alla slags kläder om det skulle krisa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Vill skapa en bhtråd om bhåar men knr mig alldeles för pryd

o jag läaer ek tvättråd. Lägger i tvättamskinen bara

bhar är väl ej så pinsamt/tabu..?

reben:
hur tvättar man "för hand"

man tappar förslagsvis upp vatten i ett handfat, sen har man i lite tvättmedel och i med skiten. typ alla bygelbhar ska egentligen tvättas för hand. antar att det är pga risk att bygeln "ramlar" ut och förstör tvättmaskinen+det sliter mer på bhn att tvätta i maskin.


   
SvaraCitera

reben:
hur tvättar man "för hand"

Man lägger plagget i hettat vatten med medel under ett tag. Sedan så sköljer man ur den.


   
SvaraCitera

Själv så körs allt i tvättapparaten.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

bhar är väl ej så pinsamt/tabu..?

man tappar förslagsvis upp vatten i ett handfat, sen har man i lite tvättmedel och i med skiten. typ alla bygelbhar ska egentligen tvättas för hand. antar att det är pga risk att bygeln "ramlar" ut och förstör tvättmaskinen+det sliter mer på bhn att tvätta i maskin.

Villest diskutera storlekar o be om tips.  För utlämnande ush


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Villest diskutera storlekar o be om tips.  För utlämnande ush

aha! tror sånt ändå är bättre att ta med butikspersonal 


   
SvaraCitera
reben

Bell: I en balja/handfat med vatten och handtvättmedel  Låter det ligga i lite, gnuggar lite, sköljer ur. Gör så med alla slags kläder om det skulle krisa.

Blivande_japan: man tappar förslagsvis upp vatten i ett handfat, sen har man i lite tvättmedel och i med skiten. typ alla bygelbhar ska egentligen tvättas för hand. antar att det är pga risk att bygeln "ramlar" ut och förstör tvättmaskinen+det sliter mer på bhn att tvätta i maskin.

Xuzkie: Man lägger plagget i hettat vatten med medel under ett tag. Sedan så sköljer man ur den.

fan va schysst trodde bara d fanns maskin


   
SvaraCitera

reben:

fan va schysst trodde bara d fanns maskin

Welcome to the 2014 Blink 

Miljösmart? Såklart! Galen


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Blivande_japan: annat/retardknappen

Tvättmaskin + tvättpåse

... tvättpåse är ett måste för mig... jag tvättade utan EN enda jävla gång och tror ni inte att just den gången så blir den bh:n fuckad ggr tusen så att den inte gick att använda..


   
SvaraCitera

Lägger in i tvättmaskinen i en tvättpåse om det är en gammal och formlös bh men är det en snordyr och handgjord så tvättar jag för hand för att den inte ska gå sönder. Men ah, oftast tvättmaskinen pga använder bara gamla fula pga så sköna. Dock inte för axlarna så jag kommer att se ut som Quasimodo inom tio år men äh.

reben:
hur tvättar man "för hand"

</3


   
SvaraCitera

PMR: vättmaskin + tvättpåse

det är ju tvättmaskinsalternativet knasboll


   
SvaraCitera