Aviseringar
Rensa alla

Hur tycker ni barn/ungdomar påverkas av dokusåpor


Ämnesstartare

Hur påverkas barn av att titta på dokusåpor? Är en fråga som ofta dyker upp i många olika sammanhang. jag har nu åtagit mig att göra en "mini"undersökning om denna fråga.

Har ni lust att vara med och säga er åsikt är det bara att göra det.

För hur tycker DU att barn/ungdomar påverkas av dokusåpor som Big Brother, Paradise hotel, Expedition: Robinson, Farmen, Ensam mamma söker, Bonde söker fru och så Camp Molloy? Påverkas de på ett positivt eller negativt sätt och varför tycker ni just det ni tycker?
När ( i vilken ålder) ska ett barn få börja titta på dokusåpor som big brother och paradise hotel?
och vad tycker ni definierar en dokusåpa?


   
Citera

9090:

Hur påverkas barn av att titta på dokusåpor?

dom lär sig relatera med dagens verklighet :3

9090:

När ( i vilken ålder) ska ett barn få börja titta på dokusåpor som big brother och paradise hotel?

12? :3 fast man måste prata om deee med så de vet vad du tycker :333


   
SvaraCitera

notfallingapart:

dom lär sig relatera med dagens verklighet :3

[rolleyes]


   
SvaraCitera

De lär sig skratta åt alla idioter? Det är vad jag har gjort iaf. Möjligtivs gråta lite också över förfallet.[mad]


   
SvaraCitera

De blir hädiska idioter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

9090:

När ( i vilken ålder) ska ett barn få börja titta på dokusåpor som big brother och paradise hotel?

Aldrig, helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur seriöst de tar det. Ett barn som förstår att dokusåpor inte har något med verkligheten att göra skadas inte alls, medan ett barn som tror på det som visas på tv får en felaktig bild av samhället.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera