Aviseringar
Rensa alla

Hur undviker man att bli alkholist?


Ämnesstartare

När jag dricker så blir jag aldrig bakis och jag mår aldrig illa, så länge jag inte häller i mig hur mycket som helst. Jag drack ungefär 12 shots vodka igår fördelat på kanske 2-3 timmar utan att må dåligt, och jag mår hur bra som helst idag. Med tanke på hur många det är som har supit ihjäl sig eller är på god väg på min fars sida så blir jag lite mer orolig. Jag vet att det bästa vore att bara inte dricka alls, men jag tror inte att det är ett alternativ för mig. Jag blir glad och social när jag dricker, jag blir aldrig aggresive eller något sådant.

EDIT: Det jag menar är att med tanke på att jag inte mår dåligt av alkohol så lär jag ju knappast "Lära mig av mina misstag" genom att vakna i min egen spya och ha ont i huvudet.


   
Citera
Ämnesetiketter

Diciplin.


   
SvaraCitera

Typ 70% av min släkt är alkoholister/"periodare" så jag har valt att inte dricka ö.h.t. Kan man inte vara glad och social utan alkohol så ska man inte vara glad och social. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kan man inte vara glad och social utan alkohol så ska man inte vara glad och social

Lätt för vissa, svårare för andra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

JejeX:

Diciplin.

Skulle vilja påstå att jag kan kontrollera mitt intag av alkohol om jag endast dricker på helger/lov, men något säger mig att det var så väldigt många nuvarande alkholister tänkte först också.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Lätt för vissa, svårare för andra.

Jag ser inte hur det skulle vara svårare för andra, faktiskt. Eller ja, har man en pistol riktad mot huvudet så kanske... Har du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag ser inte hur det skulle vara svårare för andra, faktiskt. Eller ja, har man en pistol riktad mot huvudet så kanske... Har du det?

Jag menar snarare att vara social, själv är jag ganska blyg och tyst när jag är nykter om jag inte är med väldigt bra kompisar.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Skulle vilja påstå att jag kan kontrollera mitt intag av alkohol om jag endast dricker på helger/lov, men något säger mig att det var så väldigt många nuvarande alkholister tänkte först också.

Inte varje helg hoppas jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Inte varje helg hoppas jag?

Nej verkligen inte, jag röker faktiskt cannabis oftare än jag super, och det är jag inte rädd för att det ska gå över styr.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Nej verkligen inte, jag röker faktiskt cannabis oftare än jag super, och det är jag inte rädd för att det ska gå över styr.

Vad "bra". [bigsmile]

Hur som helst, det gör man inte. Riktiga män är alkoholister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Vad "bra".

Inte för att jag vill starta en sådan här diskussion då det känns lite offtopic och ganska uttjatat, men du kan ju inte påstå att cannabis är farligare än alkohol.

Penstrokes:

Hur som helst, det gör man inte. Riktiga män är alkoholister.

Jag vill helst bli över 50, tillskilland från min farfar och hans far.


   
SvaraCitera

Speltidning:

men jag tror inte att det är ett alternativ för mig. Jag blir glad och social när jag dricker, jag blir aldrig aggresive eller något sådant.

du kan vara glad och social utan det.
social genom att öva upp dig genom att t.ex snacka mer med folk eller om det är väldigt illa snacka med talpedagog

aggressiv, du vet aldrig hur det blir framöver. en dag kanske alkoholen gör dig aggressiv...

Geigerzähler:

Kan man inte vara glad och social utan alkohol så ska man inte vara glad och social.

word

Speltidning:

Lätt för vissa, svårare för andra.

som jag sa ovan, går att öva bort genom att umgås med folk, folk du inte känner så mycket i ditt fall då.
men börja med dem du känner.
jag var ruskigt blyg som yngre men det gick till slut


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag menar snarare att vara social, själv är jag ganska blyg och tyst när jag är nykter om jag inte är med väldigt bra kompisar.

Du blir kanske mindre blyg om du börjar umgås nyktert med folk [wink] Det är ingen garanti, men det kan ju vara värt ett försök.

Men du säger ju själv att du inte drucker varje så värst ofta? Försök att dricka mindre de gångerna du dricker osv [y]

Crypto:

går att öva bort genom att umgås med folk, folk du inte känner så mycket i ditt fall då.

Inte alltid [wink]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Inte alltid [wink]

skam den som ger sig [cute]


   
SvaraCitera

Image

[blush]


   
SvaraCitera

Crypto:

skam den som ger sig

Ja, men att säga "ja, men det är bara att öva bort" så får du ju det att låta lättare än vad kanske är [cute]

Vissa kan ju behöva KBT osv osv osv


   
SvaraCitera