Aviseringar
Rensa alla

Hur undviker man att gå ned sig totalt!?


Ämnesstartare

Jag är ledig minst 6 dagar i veckan hela hösten, söker jobb helt frenetiskt men på grund av att jag varken har körkort eller en massa arbetslivserfarenhet så blir det ju mer eller mindre omöjligt att få någonting. [sad]

Hur gör man för att undvika att bli en sådan person som glider omkring i mjukisbyxor/naken hela dagarna och bara pillar navelludd? [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Undvik att röka cannabis! Träna! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isotop:

Undvik att röka cannabis! Träna!

Har seriöst ALDRIG haft så bra dygnsrytm som jag hade när jag rökte som mest. [no-no] Somnade vid 22 och vaknade 7, fick en massa gjort.

Träning är bra! Borde överväga det, men har inte ett öre att lägga på gymkort, leder som inte klarar av att belastas nu när det börjar bli kallt och bara ordet badhus ger mig megaångest. Men kan säkert komma på någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök lära dig massa saker, utforska kultur, motionera, engagera dig politiskt, var social osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har seriöst ALDRIG haft så bra dygnsrytm som jag hade när jag rökte som mest. Somnade vid 22 och vaknade 7, fick en massa gjort.

aa men det ballar ur sen har jag märkt, svårt att hålla det på en vettig nivå när ens definition av vettig nivå hela tiden förändras. [n]

Geigerzähler:

Träning är bra! Borde överväga det, men har inte ett öre att lägga på gymkort, leder som inte klarar av att belastas nu när det börjar bli kallt och bara ordet badhus ger mig megaångest. Men kan säkert komma på någonting.

Ja, kom på någonting. [party]


   
SvaraCitera

träna el engagera dig i ngt du gillar!


   
SvaraCitera

Starta en firma och sälj navelludd.


   
SvaraCitera

Starta projekt. Skriv, rita, sy, tälj, klipp, klistra. Etc.
Eller lär dig ngt nytt. Typ språk eller nåt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hur gör man för att undvika att bli en sådan person som glider omkring i mjukisbyxor/naken hela dagarna och bara pillar navelludd?

1. Stig upp senast 10 VARJE morgon, trots att du inte har planer.
2. Planera in saker. Lova familjen att laga middag ibland, sätt upp nåt random mål om att orka springa en mil på under en timme, vad som helst som håller dig sysselsatt.
3. Skriv att göra-listor.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagkatt/kanin/hundmamma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är nog inte rätt person att svara på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självstudier eller volontärarbete. ta en kurs. gör en kruka. världen är din lekplats om du har råd att slösa sex dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför undvika det?

embrace it
förfall för en närmre "Gud"

att missbruka är att inte bruka alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå upp bestämda tider... Du får inte ha på dig "hemmakläder" utan duscha o gör dig i ordning på morgonen som om du skulle gå ut till skolan. Ät en mysig frukost. Köp gymkort......upptäck din stad muséer teatrar bla bla bla volontärarbeta laga avancerad mat gå på bio själv om alla jobbar lr sånt. ta med datorn till ett fik ist för o sitta hemma plugga franska låna en hund o gå ut med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har samma problem o jag fick tips om att göra ett veckoschema med aktiviteter planera in måltider o följa strikt !!!


   
SvaraCitera