Aviseringar
Rensa alla

Hur upplever ni det stöd ni får här?


Ämnesstartare

Är en student som nu skriver ett Mastersarbete om hur individer upplever det stöd de får på nätforum. För tillfället söker jag personer som vill delta i undersökningen och dela med sig av sina upplevelser. Detta skulle ske genom en skriftlig berättelse som sedan skickas till mig. Är du intresserad av att delta så hör av dig så berättar jag mer. Du behöver vara över 16 år och kommer givetvis vara anonym. Ni får gärna även diskutera här nedan hur ni upplever det stöd man kan få här på Ungdomar.se.


   
Citera

Upplever det bra.


   
SvaraCitera

väldigt bra


   
SvaraCitera
smisk

Mycket bra.


   
SvaraCitera

Man borde få en biobiljett när man deltar, mhm. Jag gjorde en skum sak på min högskola, där tant satte elektroder på mig som mätte mina ansiktsrörelser. Kände mig lite smutsig och skamsen efteråt, men jag fick en biobilejtt! [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Kände mig lite smutsig och skamsen efteråt, men jag fick en biobilejtt! [blush]

[love]


   
SvaraCitera

stödet beror väl på hur omtyckt man är här antar jag, lethuc kanske inte känner nåt massivt stöd


   
SvaraCitera

Jag kan nog tala för alla när jag säger att stödet här är ypperligt!!11


   
SvaraCitera

Nintendo:

men jag fick en biobilejtt!

fick 4 biobiljetter av min lärare för att jag var med på öppet hus 1 kväll


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

lethuc kanske inte känner nåt massivt stöd

Han får ju åtminstone sin roll bekräftad varje gång han skriver något.

Wilvora:

stöd

Vad menar du egentligen med stöd? Syftar du på det stöd man får när man registrerar sig enbart för att skriva om något problem man har, eller menar du det slags stöd som uppstår mellan ett gäng förhållandevis anonyma individer när de under en längre tid får lära känna varandra enbart genom att ta del av varandras tankar osv?
Kan nämligen tänka mig att det är viss skillnad och så.


   
SvaraCitera

Om du kommer hit som random och söker hjälp så kommer du till 9 av 10 gånger bli trollad. Men om du är en UMare så kommer du alltid få den hjälp du behöver.[rolleyes]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

stödet beror väl på hur omtyckt man är här antar jag, lethuc kanske inte känner nåt massivt stöd

Och på vilka problem man har som man vill få stöd i. Trådar där nyregistrerade användare vill ha hjälp med sin psykiska hälsa, sina ätstörningar, sina sömnproblem och dylikt tenderar att få mycket mer positiv respons än trådar där nyregistrerade användare har problem med föräldrar eller lärare. Problem med andra relationer verkar ligga någonstans mellan dessa.


   
SvaraCitera

isola:

Upplever det bra.


   
SvaraCitera

Redbulls:

Om du kommer hit som random och söker hjälp så kommer du till 9 av 10 gånger bli trollad. Men om du är en UMare så kommer du alltid få den hjälp du behöver.


   
SvaraCitera

ju mindre "känd" och omtyck man är här desto mindre stöd för man känns d som ibland[rolleyes]


   
SvaraCitera