Aviseringar
Rensa alla

Hur uppskattar man musik till fyllo?


Ämnesstartare

IBLAND när jag lyssnar på musik så baa slukas jag in i den och verkligen hör hur komplex allt är, alla instrument som spelar samtidigt och det e as mysigt, men jag vet inte hur jag gör det...

Jag gör det inte ofta heller, är det någon som har några tips?
Lyssnar man på basen?
försöker man ignorera alla sinnen utom hörseln?

ThanX


   
Citera
Ämnesetiketter

sånt händer av sig själv ifall du är tillräckligt mycket inne i musiken. händer alltid för mig när jag tex flyger, åker tåg och sånt långa streckor. då kan jag typ lyssna på musiken i flera timmar. jag hamnar typ i en koma och stänger ute världen helt

gör jag ofta i skolan också [bigcheers]

tänkt inte på det utan låt dig bara sugas in i det. jag sugs alltid in i texterna. älskar eminem [love]


   
SvaraCitera

Ignorera allt annat och bara fokusera på musiken. Så det blir typ en liten minimeditation 😀 Stäng ögonen, lägg dig ner/sitt nånstans åsså bara lyssna. Vet vad du snackar om, det är underbart när det känns så! Hade du spelat i ett band hade jag rått dig att lira live, det är den fetaste känslan någonsin.

patrick bateman:

älskar eminem [love]

Är inte alls mycket för rap och sånt men han är en av de få artister jag respekterar och lyssnar på inom den genren. Han gör jäkligt bra musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenAnonymousMan:

n.

patrick bateman:

[love]

Tack pojkar 😀
Ska absolut tänka på det, tack tack tack 🙂


   
SvaraCitera

patrick bateman:

älskar eminem

Vi vet, Patrick. Vi vet.

..[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

.[cheers]

Vad gör du för att uppskatta musik mer?
Har du några mer trix?


   
SvaraCitera

JoElite:

Vad gör du för att uppskatta musik mer?
Har du några mer trix?

Sätter på en jazzplatta, blundar och knäpper med fingrarna.


   
SvaraCitera

I total ensamhet med slutna ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

I total ensamhet med slutna ögon.

respons:

Sätter på en jazzplatta, blundar och knäpper med fingrarna.

Okej men om jag i teorin skulle vilja få någon annan att höra en låt på det underbara sättet jag pratar om, skulle det vara möjligt och hur skulle det gå till :O?


   
SvaraCitera

JoElite:

Okej men om jag i teorin skulle vilja få någon annan att höra en låt på det underbara sättet jag pratar om, skulle det vara möjligt och hur skulle det gå till :O?

Image


   
SvaraCitera

JoElite:

Okej men om jag i teorin skulle vilja få någon annan att höra en låt på det underbara sättet jag pratar om, skulle det vara möjligt och hur skulle det gå till :O?

Uhm, känns som om detta är väldigt individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

a.

haha, va?
Ska man göra sönder frimärken x)?


   
SvaraCitera

JoElite:

någon som har några tips?

live är klart bäst. [y]

Annars ska man skruva upp mycket hög volym i ett rum så att man känner vibrationer genom kroppen och sedan dansa ohämmat[bigsmile] (dra ner persiennerna först[wink]).
Det får gärna finnas någon god doft i luften också. Ju fler sinnen desto bättre.


   
SvaraCitera

JoElite:

haha, va?
Ska man göra sönder frimärken x)?

LSD. [zzz]


   
SvaraCitera

=)=)


   
SvaraCitera