Aviseringar
Rensa alla

Hur väljer du dina vänner?


Ämnesstartare

Alla har vi olika önskemål på egenskaper hos våra vänner. Vissa har många, andra har få. De kan vara olika eller lika. Vilka önskemål har du på egenskaper hos dina vänner? Brukar du söka efter specifika karaktärsdrag hos andra som du uppskattar? Hur väljer du dina vänner? 


   
Citera
Ämnesstartare

Chibibbi: Vilka önskemål har du på egenskaper hos dina vänner? Brukar du söka efter specifika karaktärsdrag hos andra som du uppskattar?

Musik


   
SvaraCitera
mynona

Om man klickar med någon man har turen att träffa på någonstans så är det bäst för en själv om man försöker hålla kontakten. 


   
SvaraCitera

mynona:
Om man klickar med någon man har turen att träffa på någonstans så är det bäst för en själv om man försöker hålla kontakten. 

m-hmm. synd att jag är så dålig på det Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte valt medvetet. de gånger jag försökt med det så har det inte gått särskilt bra.
kan inte slappna av med någon som jag är för medveten om borde vara bra som vän.
det viktigaste hos en vän är att den har liknande grundvärderingar som jag, har någon form av sjävdistans och e snel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag kan förstås känna att jag klickar med någon och därför jobba lite extra för att vi ska bli vänner jojo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men utan klick, njaä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de som pratar med mig Galen man tager det man haver. 


   
SvaraCitera

Humor är typ det som får mig att tycka om någon mest. Haha förlåt om det är lite dåligt formulerat 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det gör jag inte, det är de som väljer mig. försöker undvika i så stor utsträckning jag kan att bli med vänner, men är väl för charmig, söt och snäll för att det ska gå vägen, antar jag. Ledsen

tror det viktigaste jag uppskattar hos vänner är ärlighet och välvilja. går inte utan'et.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag ska välja 3 saker att begränsa mig till så är det:

1) God empatisk förmåga.
2) Humor som hyfsat liknar min.
3) Gillar liknande musik och/eller filmer.

Detta ovan gäller generella bekantskaper.

Djupare vänskap kräver:

1) Ärlighet
2) Välvilja
3) Lojalitet


   
SvaraCitera

Det är väl främst (rå) humor och något liknande intresse som jag vill ha i en (ytlig) kompis.

Jag har visserligen knappt haft nån djupare vänskap, men jag antar att jag i så fall skulle värdesätta uppenbara saker som ärlighet och att man är beredd att ställa upp när det krävs. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snackar nån trevligt med mig så snackar jag tillbaka sen eskalerar det och blir mer. Är verkligen inte selektiv och är väldigt förlåtlig, har inget emot någon aktivt om inte de säger taskiga saker varenda gång jag försöker och inte vill prata ut (nämner inge namn) men det är ganska välkänt att jag har lätt att explodera, håller jag tillbaka för mycket kan jag bli passivt aggressiv istället eftersom jag måste ut med det på nåt sätt . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väljer inte, ibland stannar folk bara. ibland försvinner de lika fort. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har valt ibland att inte vara vän med vissa då dey skulle bara vara negativt för mig och eventuellt innebära livsfara.

Men det viktigaste hos en vän är nog
- ärlighet
- trevlig
- icke kriminell


   
SvaraCitera