Aviseringar
Rensa alla

Hur vanligt är det att skolans snyggaste kille kommer undan med sånt här?


mynona

Sessa98:

Fast hur vanligt är det att den supersnygga populära killen i en klass får göra sånt här, då?

Inte vet jag. Kan tänka mig att den som har status i alla fall har mer frihet eftersom den som har status bestämmer vad som är okej eller inte eftersom det är han som är ledaren. Vore intressant om en ful ledarkille kunde få göra detsamma. Ingen aning. Killar tafsade för fullt i grundskolan. Inte ledarkillen på vår skola då han råkade vara inte bara snygg utan en bra person. Andra killar tafsade. Jag gillade det då aldrig, men det är jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Inte vet jag. Kan tänka mig att den som har status i alla fall har mer frihet eftersom den som har status bestämmer vad som är okej eller inte eftersom det är han som är ledaren. Vore intressant om en ful ledarkille kunde få göra detsamma. Ingen aning. Killar tafsade för fullt i grundskolan. Inte ledarkillen på vår skola då han råkade vara inte bara snygg utan en bra person. Andra killar tafsade. Jag gillade det då aldrig, men det är jag. 

Skulle killen ha full rätt att tafsa tillbaka om tjejen hade tafsat på honom vid något tidigare tillfälle, då?
Jag och mina kompisar kunde retas med de snygga killarna genom att slå dem på häcken lite snabbt under grundskolan, och när en av killarna gav tillbaka på samma sätt emot mig så kände jag att jag inte hade någon större rätt att protestera. Galen


   
SvaraCitera
mynona

Sessa98:

Skulle killen ha full rätt att tafsa tillbaka om tjejen hade tafsat på honom vid något tidigare tillfälle, då?
Jag och mina kompisar kunde retas med de snygga killarna genom att slå dem på häcken lite snabbt under grundskolan, och när en av killarna gav tillbaka på samma sätt emot mig så kände jag att jag inte hade någon större rätt att protestera. Galen

Det är väl alltid rättvisa att när man har gjort något mot någon annan så ger man den personen rätt att göra samma sak tillbaka. Men det är bättre om ingen gör fel från första början. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sessa98:

Men borde inte tjejerna bli irriterade eller väldigt obekväma av att han slår till dem på häcken vid skåpen i alla fall?

Beror ju helt på tjejen. Vissa kan gilla det, andra inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har dock spankat och tjejer har skrattat men jag är inte jättesnygg. 


   
SvaraCitera

Jag gjorde det en gång men då blev hon jätte ledsen för jag tröck för hårt och hon fick ont i rumpan Gråter

lmaomynigga: Jag har dock spankat och tjejer har skrattat men jag är inte jättesnygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sessa98:
Låt oss säga att snyggaste killen på en skola har lite av en ovana att skämtsamt spanka nån tjej i hans klass på häcken när hon står vid skåpen, samt bara helt öppet spana lite som han vill på flera av de tjejerna utan att dölja det, och ändå mest få lite generade leenden och fnitter tillbaka.
Hur vanligt är det att en sån kille kommer undan så lindrigt, och till och med uppmuntras till det?

I min klass har jag en TJEJ som hela tiden tar på min rumpa. Jag tycker att det är fel och hon objektserar män. Men jag låter det gå för jag får daska tillbaka och hon har en finn rumpa så... Men visst är det fel att han kommer undan men det är ju också fel att hon kommer undan. Tycker att vi bara ser problemet när det är men som smiskar till rumpan men det händer nog lika ofta att tjejer smiskar till männen på rumpan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: det händer nog lika ofta att tjejer smiskar till männen på rumpan.

Näe, det gör det nog inte. Patriarkat, osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepwme:

Näe, det gör det nog inte. Patriarkat, osv.

Det är accepterat för tjejer att göra det dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Det är accepterat för tjejer att göra det dock

Ja och nej, antar jag. Förstår vad du menar, men kvinnors och tjejers sexualitet är ju i allmänhet inte "accepterad", sexuell aggression än mindre. Min egen upplevelse från skolåren är inte att det skedde tjej vs. kille ens i närheten av så ofta som åt andra hållet. Kanske minns fel, vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepwme:

Ja och nej, antar jag. Förstår vad du menar, men kvinnors och tjejers sexualitet är ju i allmänhet inte "accepterad", sexuell aggression än mindre. Min egen upplevelse från skolåren är inte att det skedde tjej vs. kille ens i närheten av så ofta som åt andra hållet. Kanske minns fel, vet inte.

om en tjej gör något sånt anses det iaf inte vara sexuellt övergrepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: om en tjej gör något sånt anses det iaf inte vara sexuellt övergrepp

Jag förstår din poäng, man har generellt mer överseende med kvinnliga förövare.. för-rövare... e-röv-rare.... men jag tror fortfarande de är betydligt färre.

Och jag tror väldigt sällan att det faktiskt behandlas eller bemöts som sexuella övergrepp när män/pojkar gör det heller. Det är heller inte min upplevelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepwme:

Jag förstår din poäng, man har generellt mer överseende med kvinnliga förövare.. för-rövare... e-röv-rare.... men jag tror fortfarande de är betydligt färre.

Och jag tror väldigt sällan att det faktiskt behandlas eller bemöts som sexuella övergrepp när män/pojkar gör det heller. Det är heller inte min upplevelse.

kanske. när sam peppers gjorde en video där han klämde på tjejers rumpor så blev många arga och sa att det var sexual harassment


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: kanske. när sam peppers gjorde en video där han klämde på tjejers rumpor så blev många arga och sa att det var sexual harassment

Offentlig person, från massmedia, som gör det en satans massa gånger. Tror inte riktigt det är jämförbart med när det sker i civilsamhället, ute i samhället och bakom stängda dörrar, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepwme:

Offentlig person, från massmedia, som gör det en satans massa gånger. Tror inte riktigt det är jämförbart med när det sker i civilsamhället, ute i samhället och bakom stängda dörrar, etc.

hade en man på gatan taffsat någon på röven hade jag absolut sett det som sexuella trakasserier och om det var någon tjej jag kände hade jag sänkt honom till marken


   
SvaraCitera