Aviseringar
Rensa alla

Hur var det för er när tappa oskulden?


Draug:

Hårt spenderade lr bara förslösade?

äh bara skadat gods. Mentalt skärrade. Eftersom folk verkar vara så kassa på sex och relationer går det inte att inleda nåt utan att gamla spöken dyker upp. Menar inte att jag är nåt undantag


   
SvaraCitera

Jung:

har en stark undermedveten rädsla/aversion som ser till att sabotera med alla tänkbara medel när jag har möjlighet till sådant

trist.. Men det verkar ju bekymra dig så du måste ju förändra det på nåt vis. Är ingen psykolog och känner ej till dina problem etc så det är ju lättare sagt än gjort förstås. Men det handlar mest om att hitta nån man passar med, om det tar 1 eller 100 år känns typ irrelevant


   
SvaraCitera

Tickstart: trist.. Men det verkar ju bekymra dig så du måste ju förändra det på nåt vis. Är ingen psykolog och känner ej till dina problem etc så det är ju lättare sagt än gjort förstås. Men det handlar mest om att hitta nån man passar med, om det tar 1 eller 100 år känns typ irrelevant

Jag har arbetat hårt med det senaste årtiondet eller så, kommer ingenstans


   
SvaraCitera

Jung:

Jag har arbetat hårt med det senaste årtiondet eller så, kommer ingenstans

för mig går det bakåt, var glad du slipper det iaf!


   
SvaraCitera

Tickstart:

för mig går det bakåt, var glad du slipper det iaf!

vet inte riktigt vad bakåt skulle vara i mitt fall, men antar det


   
SvaraCitera

Jung:

vet inte riktigt vad bakåt skulle vara i mitt fall, men antar det

segt bro :/ det som är kruxet med livet, framgång föder framgång. Och motgång föder motgång. Det gäller att ta sig över den där kritiska gränsen


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: äh bara skadat gods. Mentalt skärrade. Eftersom folk verkar vara så kassa på sex och relationer går det inte att inleda nåt utan att gamla spöken dyker upp. Menar inte att jag är nåt undantag

Var och varannan människa verkar ju ändå vara så nuförtiden. Har själv försökt gräva ner gamla förälskelser från det förgångna. Men hon tar sig ofta tillbaka till mina tankar om det som varit och det som kunde ha blivit. Mycket som lämnades osagt mellan oss, kanske är det detta som hemsöker mig.


   
SvaraCitera

Draug:

Var och varannan människa verkar ju ändå vara så nuförtiden. Har själv försökt gräva ner gamla förälskelser från det förgångna. Men hon tar sig ofta tillbaka till mina tankar om det som varit och det som kunde ha blivit. Mycket som lämnades osagt mellan oss, kanske är det detta som hemsöker mig.

Ja så är det. Men det är som att drabbas av cancer ungefär, en del är helt enkelt unfortunate här i världen. Har samma dilemma.


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: Ja så är det. Men det är som att drabbas av cancer ungefär, en del är helt enkelt unfortunate här i världen. Har samma dilemma.

Antar att det är så. Hon kmr nog alltid ha en del av mitt hjärta.... som en slags cancer jag aldrig ville bli av med, men blev frisk mot min vilja typ. Många som tillhör den skaran och fler lär det bli,  Det värsta med sådana dilemman är att det sällan finns några effektiva lösningar i problematiken. Det är nästan alltid så överväldigande och komplicerat att man kan bli tröstlös endast av att tänka på det.

 


   
SvaraCitera

Draug:

Antar att det är så. Hon kmr nog alltid ha en del av mitt hjärta.... som en slags cancer jag aldrig ville bli av med, men blev frisk mot min vilja typ. Många som tillhör den skaran och fler lär det bli,  Det värsta med sådana dilemman är att det sällan finns några effektiva lösningar i problematiken. Det är nästan alltid så överväldigande och komplicerat att man kan bli tröstlös endast av att tänka på det.

 

kan inte annat än hålla med


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: kan inte annat än hålla med

Jag som ville pressa fram fler visdomsord ur dig Tickstart Gråter du som är äldre bör ju vara visare osv. Har för mig att du är snäppet äldre i alla fall, men du är 80-talist som jag i varje fall?


   
SvaraCitera

Draug: du är 80-talist som jag i varje fall?

en äkta Heil Hitler Cool (HH, 88 Rodnar)


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: en äkta Heil Hitler Cool (HH, 88 Rodnar)

Det var därför jag mindes att åldersskillnaden var så knapp mellan oss! vi är ju av samma årgång. Ett underligt släkte är vi allt 88:orna det måste du hålla med om?


   
SvaraCitera

Draug: Ett underligt släkte är vi allt 88:orna det måste du hålla med om?

i min erfarenhet den bästa årgången människor. The perfect blend mellan modernitet och traditionellt sunda värderingar


   
SvaraCitera
Draug

Tickstart: i min erfarenhet den bästa årgången människor. The perfect blend mellan modernitet och traditionellt sunda värderingar

Kunde inte sagt det bättre själv i ärlighetens namn, o just underlig tolkar jag nästan alltid som intressant i de flesta fall, någon som har något som sticker ut utöver det normala inombords eller utombords. Har stött på många härliga original med årgången 88 genom åren om man säger så 🙂


   
SvaraCitera