Aviseringar
Rensa alla

hur verkar man grabbig och fotbollsintresserad osv?[blush] (hjälp)


Ämnesstartare

Alltså, såhär är det. Jag har en roommate som är en kille, och liksom vanliga killar gillar saker som öl och fotboll. Och nu ska vi tydligen titta på någon fotbollsmatch som är ikväll -så eftersom att min frånvaro av hemlöshet är lite beroende av hans gillande av mig så kan jag ju inte säga typ "nää tycker fotboll är jättetöntigt" utan ska nu försöka ta del av hans intressen.

Så till saken: Hur gör man för att det ska verka som att man faktiskt inte tycker att forboll är tråkigt? Tips på bra saker man kan säga osv? Det enda fotbollsordet jag vet är typ "offside" men det kan man ju inte sitta och säga om det inte är det, då ser han ju igenom min charad. Har hört att det hör till kulturen att klaga på att domaren är mutad om det går dåligt, ska man det?

Samt, måste jag börja svära också? Känns som att det hör till min fördom mot att att titta på öl och fotboll. Men är jättedålig på det[sad] *fint uppfostrad*[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Skaffa skägg till att börja med. då blir du man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

.

davvelito:

.

passaro:

.

kommer bara på er på rak arm 🙁


   
SvaraCitera
höna

skrik när nån gör mål å ba

"fan va snygg räddning"

å såna där grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lost_in_space:

Skaffa skägg till att börja med. då blir du man.

tror inte jag hinner det till ikväll[sad] vem är du btw? sarkasm?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

Har hört att det hör till kulturen att klaga på att domaren är mutad om det går dåligt, ska man det?

[love]

Haha, alltså, det är väl bara att kolla? Behöver ju inte spela ett spel för det.

Alltid när jag glor fotboll så har jag en vana att svära över allt och alla och skrika på bosniska - men det är jag det, är sådan när det kommer till fotboll. Men som sagt - är ju bara att kolla på matchen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Hur man låtsas vara intresserad av fotboll:

1. Skrik ursinnigt när det döms mot ditt lag/ någon i ditt lag blir tacklad/glidtacklad
2. Säg "det var väll fan inget" när någon i det andra laget blir det.
3. Säg "idioten skulle passat" om någon inte gör det och missar mål/om de passade istället för att skjuta och det misslyckat säger du " idioten skulle skjutit"
4. Låtsats att du är intresserad igenom alla de outhärdligt tråkiga 90minuterna.
5. Tyck domaren är en idiot som dömer fel om han dömer mycket mot ditt lag.
6. Sucka och se besviken ut om ett anfall missar/ se otroligt intresserad ut(håll andan) när det kan bli mål(oavsett lag).
7. Förlorar ditt lag så svär och gå iväg för att sedan komma tillbaka och svär igen.
8. Om ni vinner, skrik av glädje.

Guldregeln: Observera de andra du ser med och håll dina reaktioner inom deras ramar.

Sådant lär man sig när man är den enda som inte bryr sig ett skit om fotboll medan alla ens vänner gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips för att bli intresserad på riktigt: satsa en hundralapp först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett sätt att få bättre koll på fotboll är faktiskt att spela FIFA-spelen. Tror det hjälpte mig en gång i tiden faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

everyone

Den här ska det ju vara:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur jävla svårt ska det vara att svära lite, för helvete [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå det är väl bara kolla på matchen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg "Jag kollar inte ofta på fotboll men är öppen för olika saker" sånt gillar sportgrabbar


   
SvaraCitera

var ärlig att du inte brukar titta men säg att någon gång ska man väl börja. kanske är bra om du kan namnet på ett åar spelare och hur dom ser ut.


   
SvaraCitera