Aviseringar
Rensa alla

hur vet jag om det är toning eller färg?


penja
Ämnesstartare

mitt hår har extremtråkig färg och jag funderar på att göra nått åt det. tänkte att en toning kanske vore bra idé, då det är lite mer skonsamt för håret. min fråga är om det ens finns toningar längre? kan man förutsätta att alla de ej står permanent på är toning? fattar inte hur det funkar, verkar som vanlig toning inte finns längre. vad ska jag köpa?


   
Citera
Ämnesetiketter

såna där som går ur efter 6-8 v finns fortfarande? brukar stå "färg steg 2" eller nåt i affärerna. läs på förpackningen, på sidan brukar det stå om den ska vara urtvättbar eller permanent


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

elverpigen:
såna där som går ur efter 6-8 v finns fortfarande? brukar stå "färg steg 2" eller nåt i affärerna. läs på förpackningen, på sidan brukar det stå om den ska vara urtvättbar eller permanent

ja precis, menar sådana som går ut. vet du om de brukar fästa sämre än färg? de försvinner ju fortare, men är de lita svagare redan från början?


   
SvaraCitera

penja:

ja precis, menar sådana som går ut. vet du om de brukar fästa sämre än färg? de försvinner ju fortare, men är de lita svagare redan från början?

jag har inte använt färg nånsin, bara blondering och toning. tkr de verkar fästa bra, jag använder schwarzkopf country colors. tkr den går ur på nån månad, men färgen sitter starkt från början iaf.


   
SvaraCitera

glöm aldrig the gospel of joakim hillson


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Om det är färgning så står det i stort sett alltid "permanent färg" och/eller "steg 3" 

Vid vanlig toning står det oftast "steg 2"

Vid toning som håller ca 8(?) tvättar så brukar det stå "steg 1"

 


   
SvaraCitera

vet att h&m har i alla fall, men kanske bara mörka färger


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

nykterist:
vet att h&m har i alla fall, men kanske bara mörka färger

Har du provat hm:s färg elle toning nån gång, 


   
SvaraCitera

penja:

Har du provat hm:s färg elle toning nån gång, 

aa använde deras toning mot slutet av min mörkbruna/svarta period hehe


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

nykterist:

aa använde deras toning mot slutet av min mörkbruna/svarta period hehe

Det var bea alltså?  


   
SvaraCitera

penja:

Det var bea alltså?  

bea? den var snäll mot håret iaf


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

nykterist:

bea? den var snäll mot håret iaf

Bra* Ok! Va bra! 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Bearnaise i håret, vojvojvoj Ledsen


   
SvaraCitera

PMR:
Bearnaise i håret, vojvojvoj Ledsen

om någon säger "gör nåt oväntat" till mig nästa vecka så vet du vad som väntar Skadeglädje


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

PMR:
Bearnaise i håret, vojvojvoj Ledsen

det är ju fett och sådär. säkert bra för håret 


   
SvaraCitera