Aviseringar
Rensa alla

Hur vet jag om hon gillar mig?


Ämnesstartare

GlaedrsEldunari:

Och, var inte så säker att hon alltid kollar på dig.. hon kan kolla på vad som helst runt om kring dig och det ser ut som att hon tittar på dig..

Jo det kan vara så men vart jag än sitter så kollar hon åt mitt håll. T ex om hon sitter i mitten av klassrummet så sitter jag 3 meter bort 1 meter bak till höger. Då kan jag se hur hon snabbt tittar över sin axel ibland. Det händer ofta på olika lektioner. Sen så brukar vi titta på varandra samtidigt så det blir lite ''awkward''. Men jag övervann min rädsla igår och började snacka med henne över facebook. Inte kanske det modigaste man kan göra men en bra början.


   
SvaraCitera
njsbo

Bra! Man måste börja nånstans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alex, (kan intr citera) säker på att du inte överdrivner undermedvetet?

Skulle hon kolla på dig "hela" tiden borde inte hon göra något, annars är hon la en guldfisk..


   
SvaraCitera

Alexander7938:

Kanske bjuda ut henne på bio med några av henne kompisar ect

Ja, börja umgås med henne. Fika efter skolan, bio, göra läxor tillsammans eller vad som helst. Kolla in henne och titta inte bort om hon möter din blick utan le och hälsa typ, visa att du är intresserad. Hon är förmodligen lika osäker som du och om ingen av er tar initiativ blir det inget.


   
SvaraCitera

jag tycker du ska klubba ner henne med kuken och knyta fast hennes köns hår i dit sen går du hem och knullar henne.
sen kan du fråga om hon gillar det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Ja, börja umgås med henne. Fika efter skolan, bio, göra läxor tillsammans eller vad som helst. Kolla in henne och titta inte bort om hon möter din blick utan le och hälsa typ, visa att du är intresserad. Hon är förmodligen lika osäker som du och om ingen av er tar initiativ blir det inget.

Ja det är precis det jag tänkt att göra. Problemet är att hon är väldigt blyg av sig. Så hon brukar inte börja en konversation med mig utan det är jag som får starta en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alexander7938:

Ja, börja umgås med henne. Fika efter skolan, bio, göra läxor tillsammans eller vad som helst. Kolla in henne och titta inte bort om hon möter din blick utan le och hälsa typ, visa att du är intresserad. Hon är förmodligen lika osäker som du och om ingen av er tar initiativ blir det inget.

Sen hade jag tänkt att ta med mig typ 2 kompisar och hennes kompisar så går vi på bio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sen vet jag inte om jag ska fråga henne i skolan eller via sms eller ringa henne? Eftersom hon är så blyg, kanske är bäst med SMS?


   
SvaraCitera

Alexander7938:

Eftersom hon är så blyg, kanske är bäst med SMS?

Kanske kan skicka sms första gången eller så, men helt seriöst, göm dig inte bakom mobilen för länge om du vill att det skall bli något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Kanske kan skicka sms första gången eller så, men helt seriöst, göm dig inte bakom mobilen för länge om du vill att det skall bli något.

Jo jag vet, men eftersom det är väldigt stelt mellan oss så vill jag mjukna upp det först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men sen vet jag inget bra tillfälle att fråga efter hennes nummer. Kanske om vi pratat via facebook eller något ett tag kan man ju kanske fråga '' Jätteroligt att prata med dig, har du något nummer jag kan nå dig på? Så behövs det inte krånglas med FB? 🙂 ''


   
SvaraCitera

Alexander7938:

Jo jag vet, men eftersom det är väldigt stelt mellan oss så vill jag mjukna upp det först.

Aah, hehe, skicka lite söta sms då [wink]


   
SvaraCitera

Alexander7938:

Men sen vet jag inget bra tillfälle att fråga efter hennes nummer.

Fråga nån av hennes kompisar annars, få tjejer klarar av att motstå frestelsen att vara matchmaker ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Aah, hehe, skicka lite söta sms då

Ska det. Men hon aldrig inne så himla länge på FB men ska imorgon kväll kanske prata med henne ett tag och kanske fråga henne då. Sen om jag får hennes nummer imorgon kanske jag kan fråga ut henne o några av hennes kompisar till bio o helgen på torsdag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Fråga nån av hennes kompisar annars, få tjejer klarar av att motstå frestelsen att vara matchmaker ^^

Kan ju göra det men känns lite konstigt att jag helt plötsligt börjar SMS:a henne, hon kanske vill veta att jag fått det annars kanske hon blir sur?


   
SvaraCitera