Aviseringar
Rensa alla

Hur vet jag om hon verkligen är intresserad?


Ämnesstartare

Hejsan, ojoj, det kom alltså till det här ändå, här sitter jag och frågar om råd ang. tjejer på ett ungdomsforum, men det ser jag inget fel med! 🙂

Jag har pratat lite med en tjej över facebook i några veckor nu och det har givits fina komplimanger från både henne och mig till varandra. I alla fall så var vi båda på en fest i Lördags och det slutade med att vi hånglade i någon timme och sen när festen var slut så växlade vi telefonnummer.

Nu har jag absolut ingen aning om det här ska ''betyda'' något, visst jag gillar henne och jag antar att hon gillar mig men hur ska jag gå vidare? Det känns som att alkoholen i Lördags hjälpte till att göra så att vi gjorde det vi gjorde och jag vill inte vara för pågående eller stalker-aktig och/eller jobbig.

Och hur ska jag ens ta första steget till att börja lära känna henne och träffa henne mer på riktigt nu? Den där festen kommer kanske vara som en elefant i rummet?


   
Citera

Fråga om hon vill träffas och göra nått [smile]


   
SvaraCitera

träffas och gör något.


   
SvaraCitera

gå på fest igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

gå på fest igen

Självklart om ekonomin tillät det! [wink]

Jo visst, jag borde ju prata med henne och försöka umgås lite med henne, det vet jag, grejen är att jag är rädd att jag ska framstå som ett no-life freak som inte har nå annat för sig, fast det var hon som tog initiativet både till att ta kontakt med mig och även att mysa lite på festen, så egentligen har jag väl inget att förlora.


   
SvaraCitera

Martjugo:

Det känns som att alkoholen i Lördags hjälpte till att göra så att vi gjorde det vi gjorde och jag vill inte vara för pågående eller stalker-aktig och/eller jobbig.

Tror inte du behöver vara orolig över detta. På din text så låter det ju som att hon är intresserad av dig och då blir hon nog bara glad om du frågar om ni kan hitta på något. Det behöver ju inte vara någonting jätteintimt heller. Hon kanske är bra på någon sport, typ badminton? Fråga om hon vill hänga med och köra det. Jag kan tänka mig att de blir lättare och mer naturligt att prata med varandra om man idrottar och har kul samtidigt.

Börja med att skriva på facebook, typ om hon är intresserad av något speciellt. Sen är de bara att fråga om hon vill hitta på någonting. Blanda helst inte in alkohol i det du frågar om hon vill göra då du verkar mer genuint intresserad av henne om du vill göra något utan alkohol. Tror verkligen inte att hon skulle säga nej men om hon gör det är det väl inte hela världen


   
SvaraCitera

Ring henne och säg att du hade trevligt me henne och tycker hon är snäll/söt/rolig eller nått och fråga om ni kan ses, säg oxå att du gärna vill lära känna henne bättre för hon verkar som en intressant person.
Alltså ge komplimanger och verka som en trevlig kille som vill vara hennes vän, sen kan man gå från vän till mera om de e så.
Igentligen bara fråga henne du kan inte förlora nått på de, om hon säger nej eller typ tycker du e jobbig eller nåt sånt så är hon inte nån för dej å då äru bättre utan henne? (:
Ärlighet är aldrig fel


   
SvaraCitera

Köp en bukett med rosor så ger hon dej ett par trosor, Som du kan sniffa på HAHAHHAH 🙂[y]


   
SvaraCitera

Skicka ett sms och fråga om hon vill träffa dig. Det behöver inte vara mer avancerat än: "Hej, vill du hitta på någonting på lördag?" då kan det också vara bra om du har klurat ut någonting som ni kan göra tillsammans (gärna där ni får utrymme att prata med varandra).


   
SvaraCitera