Forumet - Hur vet man?

Hur vet man?

630 0 31
Jag gillar en tjej, det måste jag ändå säga. Vi har gått i samma skola och nu när vi har gått ut så har vi umgåtts lite. Problemet är att när vi umgås gör vi det som förut, som när vi bara var kompisar. Jag vet inte om vi är mer än så, men jag skulle vilja ta reda på det! Vi har "gosat" lite, men det har varit väldigt lite och när vi ses pratar vi bara om allt och alla. Funderar på att fråga henne hur hon känner och säga som det är. Att vi kanske skall prova lite för att få se hur det känns eller något i den stilen. Jag menar när vi ses vill jag bara hålla om henne, men det är lättare sagt än gjort. Och vårt senaste avslut, dvs då vi sa hej då, det blev väldigt väldigt vänskapligt, vet inte riktigt hur jag skall göra. Några tips?
volleyfantasten:

beror på om du vågar ha vänskapen som insats. vågar du så bara att satsa. om du e osäker eller inte vågar så låt bli.

Fast om jag säger till henne att vi kanske skall prova kramas lite mer när vi ses och se hur det utvecklar sig. Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?
Pulsation:

Fast om jag säger till henne att vi kanske skall prova kramas lite mer när vi ses och se hur det utvecklar sig

[shake] det där låter bara läskigt.

Pulsation:

Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?

har du väl antytt att du vill vara mer än kompisar så har du satt vänskapen på spel. för e det inte besvarat från hennes sida är risken stor att det blir konstig stämning som sen leder till att man tappar kontakten.

Spana också in:

volleyfantasten:

har du väl antytt att du vill vara mer än kompisar så har du satt vänskapen på spel. för e det inte besvarat från hennes sida är risken stor att det blir konstig stämning som sen leder till att man tappar kontakten.

Okej, så om man resonerar som dig, vad skall jag göra då?

volleyfantasten:

det där låter bara läskigt.

jo det lät lite läskigt nu när jag läste det igen :P men du hajar ju vad jag menar
Pulsation:

Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?

Jag tror det beror lite på hennes mognadsgrad.
Finns en del tjejer som flippar över av minsta tanke på att en kille är intresserad, dock har det som sagt med mognadsgrad.

En ''riktig'' tjej eller en ''riktig'' kompis tar inte illa upp av det.

Du måste visa ditt intresse samtidigt som du inte får vara för för på.

Om hon inte är intresserad och är en ''mogen'' människa så tar hon det inte så allvarligt men om hon gör det så kanske hon inte är mogen nog för er vänskap ändå?

Pulsation:

vad skall jag göra då?

beror på. vågar du riskera att kanske förlora henne som vän så kör på. för det kan faktiskt hända att det är besvarat och då är det lätt värt att riskera (antar jag). är det däremot inte besvarat så är risken stor att du kan förlora henne även som vän. men med tanke på vad du kan vinna så kan det mycket väl vara värt det. det är ändå skitsamma vad jag säger. det är du som måste ta beslutet och tro på det du väljer att göra.
Blåbärt:

care to utveckla?

hon fick en kram och så sa vi något konstigt klyschigt, som man har tänkte på nu senaste dygnet hur fel det var (kommer inte exakt ihåg vad det var). Sedan sa jag att vi får ses igen snart typ och sen skiljdes vi.

FreeWay89:

Jag tror det beror lite på hennes mognadsgrad.

Jag håller med dig. Det känns som om jag måste på något sätt göra någonting, tänk om hon gillar mig mer än vad jag tror och vi bara låter det hela rinna ut i sanden? Det vore synd. Men samtidigt vet jag inte riktigt om jag vill ha henne på det viset heller, det är ju där skon klämmer. Hon är väldigt trevlig, skön, rätt snygg och har det mest som jag gillar, men det betyder inte att man passar ihop till 100 ändå. Som sagt detta e svåra saker..
Pulsation:

hon fick en kram och så sa vi något konstigt klyschigt, som man har tänkte på nu senaste dygnet hur fel det var (kommer inte exakt ihåg vad det var). Sedan sa jag att vi får ses igen snart typ och sen skiljdes vi.

hmm...

Pulsation:

Men samtidigt vet jag inte riktigt om jag vill ha henne på det viset heller, det är ju där skon klämmer.

Fyller hon år snart kan du ju bjuda henne på bio eller något. Jag vetefan vad jag skulle göra i situationen. Det är svåra grejer... Jag har varit med om liknande då vi sa att vi skulle prova att gå vidare till att vara ett par. Men efter två veckor insåg vi att vi inte passade som det. Det var inget mer med det vi var fortfarande kompisar. Det fungerade bra for den situationen. Kanske låter konstigt men det gav resultat. [party]
Pulsation:

Det känns som om jag måste på något sätt göra någonting, tänk om hon gillar mig mer än vad jag tror och vi bara låter det hela rinna ut i sanden?

Ja detta är väldigt vanligt.
Tror nog att det är vanligare än att man är för på.

De flesta tjejer kan hantera en kille som är för på men en kille som är för passiv? Knepigare.

Pulsation:

Hon är väldigt trevlig, skön, rätt snygg och har det mest som jag gillar, men det betyder inte att man passar ihop till 100 ändå.

Vadå da har ni olika intressen eller?

DepressionDog12.jpg

Blåbärt:

hmm...

yep, så gick d till

Blåbärt:

Kanske låter konstigt men det gav resultat.

Det låter ju skitbra egentligen, att man testar hur det blir och sedan om det skiter sig så gör det det och då är man fortfarande vänner.

FreeWay89:

Ja detta är väldigt vanligt.
Tror nog att det är vanligare än att man är för på.

De flesta tjejer kan hantera en kille som är för på men en kille som är för passiv? Knepigare.

Jo, det stämmer nog också antar jag..

FreeWay89:

Vadå da har ni olika intressen eller?

Nja, inte direkt. Men vi har ganska olika livsåskådningar, vet inte varför det "freaks me out", men det är det ända jag kan tänka på..
Pulsation:

Några tips?

Var ärlig och och prata med henne? Berätta hur dina känslor har utvecklats... du kan ju börja med att du inte vill mista henne som vän så kommer hon nog fatta :P men "man vill alltid höra resten"...

Jag har varit med om nästan liknande händelse med ett slut som blev huuuur knepigt som helst

edit: detta var för 4-5 år sedan, vi är fortf bra vänner
Pulsation:

Jo, det stämmer nog också antar jag..

Ja men jag är ju i samma sits med en tjej och vi bor ju på var sin sida om sverige. Vi spenderar ju 99% av vår tid vid msn men i mars var jag hemma och träffade henne.

Vi hade kul och så men jag stelnade till nått sjukt. Vet inte vad som hände men gillar henne antagligen för mycket att jag nästan fick panik av att vara med henne.

Hon märkte detta mycket väl och sa det när jag åkte hem att hon tyckte det var så synd att jag var blyg. Men hon är förstående så hon dissar mig inte för det. Men jag vet att det kommer inte funka i längden.

Pulsation:

Nja, inte direkt. Men vi har ganska olika livsåskådningar, vet inte varför det "freaks me out", men det är det ända jag kan tänka på..

Vad menar du? Religiösa eller politiska åsikter?

För mig är det att tjejen i fråga är av ''en högre klass'' än vad jag är.
Jag är en fattig grabb från en alkoholistfamilj medans hon har det jättefint hemma och jättebra kontakt med sina föräldrar och grejer vilket är främmande för mig.
FreeWay89:

Men jag vet att det kommer inte funka i längden.

Hmm, jag begriper vad du säger, men kan inte riktigt bli klarsynt i hur situationen ser ut för mig.

Men jag tycker om att umgås med henne, vi har kul tillsammans. Men jag vet inte om det är mer än så?? Vi delade säng med två andra efter en fest och låg bredvid varandra, båda låg och kröp närmare och närmare varandra och detta kändes hur bra som helst, men det är kanske närheten man vill åt och inte henne? Fan va svårt detta är.. jag tycker om henne, men vet inte på vilket sätt och nu har vi ju ändå setts själva några gånger, och jag vet inte hur jag skall göra i fortsättningen, för vi har hört av oss till varandra det senaste sjukt mycket, skall jag fortsätta med det? Förra gången vi träffades blev det knepigt känner jag, det kändes inte alls som det första, vi hade ingen närkontakt, utan pratade bara.. fyfan hatar detta

FreeWay89:

Vad menar du? Religiösa eller politiska åsikter?

Jo men typ hur man vill ha det i livet och så vidare. Men jag antar att det är sjukt att tänka på sådant nu när man är såhär ung..
Pulsation:

båda låg och kröp närmare och närmare varandra och detta kändes hur bra som helst, men det är kanske närheten man vill åt och inte henne?

Tja ligger du och myser med andra tjejer på det sättet med?

Pulsation:

Förra gången vi träffades blev det knepigt känner jag, det kändes inte alls som det första, vi hade ingen närkontakt, utan pratade bara..

Närkontakt? Menar du fysiskt då eller?

Pulsation:

fyfan hatar detta

Jo det är ett skit.
Var dock glad att du inte har som mig som bara träffat människan en gång på 10 månader.

Pulsation:

Jo men typ hur man vill ha det i livet och så vidare.

Hur vill du respektiva hon ha det som skiljer sig?

Pulsation:

Men jag antar att det är sjukt att tänka på sådant nu när man är såhär ung..

Tycker jag inte.
Det är bra att ialla fall ha en ''outline''. Det blir sällan som man tänkt sig men man kan ialla fall försöka.
Pulsation:

Berätta!

hehe kortfattat då

Jag o min polare hängde med en annan polare till ett bad för att hans klass skulle vara där (dem var ett år äldre), vi tyckte det var coolt haha, men hur gamla var vi, 13 typ... Hur som helst... Vi drog dit, tjejerna var i badet när vi kom fram o våran kompis som gick i deras klass hoppade i badet o simmade mot dem... Jag o min polare började skrika "knulla dem"... (vet onormalt o omogen men var liten ffs) Tjejerna börja skratta av min kompis blygsamhet som bad oss sluta dem pratade lite o sedan kom en tjej mot oss simmande... Hon hälsade o vi snacka lite lätt.. Det ena ledde till det andra... (Ingen kroppskontakt men en maassaaa tjööt)

Vi hörs av vi telefon senare o träffas ganska ofta... Vilket resulterade att hon under sommarlovet kom till mig nästan varje dag, även innan jag vaknat men mor min lät henne komma in så hon väckte mig.. Vi blev väldigt bra kompisar

En morgon när hon kom.. eller morgon o morgon... hon väckte mig runt 13:00 o vi snacka lite o så ... låg i min säng så sa jag att jag ville kyssa henne o hon sa att jag fick göra det o jag O_O blev helt ställd mot väggen, visste inte om jag skulle våga men jag blunda o gick framåt o fick svar... vi låg där ett tag kysstes o sånt o hon var på hugget.. tog av sig alla sina kläder förutom troserna som jag skulle ta av... så vi tog av alla mina kläder o skulle precis ta av hennes... men som i någon film så ringer hennes mobil exakt då - hennes mor som är något sur o snear som fan o hon måste dra med detsamma...

Vi träffas lite mindre....

Jag sitter som ett frågetecken hemma o väntar typ... skriver lite musik o texter/poesi.... är med polare badar o skit.. ( var så van att hon väckte mig )

Jag var van med att nån väckte mig så jag ringde min bästa polare som varje dag började komma o väckte mig... så en dag var de båda där...

2 Veckor senare var dem tillsammans

Jag blev lite ??? men accepterade

2 År senare ringde hon o smsa mig om att be henne komma o knulla henne lite då å då, då jag är den bästa lover som finns ;D (hehe tror jag iaf)

(jag o min polare är fortf bästa mates)

OBS(för er som tycker att "stjäla" en tjej inte ska förlåtas):
Jag låter inte känslor styra över vänskapen... Om någon tjej som jag är med gillar min kompis bättre än mig men är med mig så är hon en bitch... såklart hon ska följa sitt hjärta!!! Det skulle jag gjort, det har jag gjort, o det har gått vägen men tjejerna blir alltid knasiga hahahahahaha när jag gör det!!! Förstår inte varför men men?

Such is life
FreeWay89:

Tja ligger du och myser med andra tjejer på det sättet med?

Nej inte direkt, har väl hänt men då har man ändå känt lite för dem.

FreeWay89:

Närkontakt? Menar du fysiskt då eller?

Ja eller vi nuddade väl varandra ibland liksom, men inte mer än så..

FreeWay89:

Hur vill du respektiva hon ha det som skiljer sig?

Inget man behöver gå närmare in på men det är väl hur man vill leva livet helt enkelt.

Men hur skall jag göra med att höra av mig nu? Jag skall resa bort på fredag i nästa vecka och kommer vara borta en månad, senast vi sågs sa jag att jag ville se henne innan jag åker. Jag funderar på att prata lite om hur vi känner då. Är det en god idé? eller inte?
Pulsation:

Nej inte direkt, har väl hänt men då har man ändå känt lite för dem.

Så du känner inget för den här tjejen då?

Pulsation:

senast vi sågs sa jag att jag ville se henne innan jag åker. Jag funderar på att prata lite om hur vi känner då. Är det en god idé? eller inte?

Jo varför inte lixom?
Om det inte är menat att det ska vara ni så är det inte menat.

Sedan får det ju en chans på sig att ''smälta in''. Åker du ändå en månad så slipper hon undvika dig (om hon nu hade velat det).