Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man?


Ämnesstartare

Pulsation:

Jo, det stämmer nog också antar jag..

Ja men jag är ju i samma sits med en tjej och vi bor ju på var sin sida om sverige. Vi spenderar ju 99% av vår tid vid msn men i mars var jag hemma och träffade henne.

Vi hade kul och så men jag stelnade till nått sjukt. Vet inte vad som hände men gillar henne antagligen för mycket att jag nästan fick panik av att vara med henne.

Hon märkte detta mycket väl och sa det när jag åkte hem att hon tyckte det var så synd att jag var blyg. Men hon är förstående så hon dissar mig inte för det. Men jag vet att det kommer inte funka i längden.

Pulsation:

Nja, inte direkt. Men vi har ganska olika livsåskådningar, vet inte varför det "freaks me out", men det är det ända jag kan tänka på..

Vad menar du? Religiösa eller politiska åsikter?

För mig är det att tjejen i fråga är av ''en högre klass'' än vad jag är.
Jag är en fattig grabb från en alkoholistfamilj medans hon har det jättefint hemma och jättebra kontakt med sina föräldrar och grejer vilket är främmande för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Men jag vet att det kommer inte funka i längden.

Hmm, jag begriper vad du säger, men kan inte riktigt bli klarsynt i hur situationen ser ut för mig.

Men jag tycker om att umgås med henne, vi har kul tillsammans. Men jag vet inte om det är mer än så?? Vi delade säng med två andra efter en fest och låg bredvid varandra, båda låg och kröp närmare och närmare varandra och detta kändes hur bra som helst, men det är kanske närheten man vill åt och inte henne? Fan va svårt detta är.. jag tycker om henne, men vet inte på vilket sätt och nu har vi ju ändå setts själva några gånger, och jag vet inte hur jag skall göra i fortsättningen, för vi har hört av oss till varandra det senaste sjukt mycket, skall jag fortsätta med det? Förra gången vi träffades blev det knepigt känner jag, det kändes inte alls som det första, vi hade ingen närkontakt, utan pratade bara.. fyfan hatar detta

FreeWay89:

Vad menar du? Religiösa eller politiska åsikter?

Jo men typ hur man vill ha det i livet och så vidare. Men jag antar att det är sjukt att tänka på sådant nu när man är såhär ung..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

båda låg och kröp närmare och närmare varandra och detta kändes hur bra som helst, men det är kanske närheten man vill åt och inte henne?

Tja ligger du och myser med andra tjejer på det sättet med?

Pulsation:

Förra gången vi träffades blev det knepigt känner jag, det kändes inte alls som det första, vi hade ingen närkontakt, utan pratade bara..

Närkontakt? Menar du fysiskt då eller?

Pulsation:

fyfan hatar detta

Jo det är ett skit.
Var dock glad att du inte har som mig som bara träffat människan en gång på 10 månader.

Pulsation:

Jo men typ hur man vill ha det i livet och så vidare.

Hur vill du respektiva hon ha det som skiljer sig?

Pulsation:

Men jag antar att det är sjukt att tänka på sådant nu när man är såhär ung..

Tycker jag inte.
Det är bra att ialla fall ha en ''outline''. Det blir sällan som man tänkt sig men man kan ialla fall försöka.


   
SvaraCitera

Pulsation:

Berätta!

hehe kortfattat då

Jag o min polare hängde med en annan polare till ett bad för att hans klass skulle vara där (dem var ett år äldre), vi tyckte det var coolt haha, men hur gamla var vi, 13 typ... Hur som helst... Vi drog dit, tjejerna var i badet när vi kom fram o våran kompis som gick i deras klass hoppade i badet o simmade mot dem... Jag o min polare började skrika "knulla dem"... (vet onormalt o omogen men var liten ffs) Tjejerna börja skratta av min kompis blygsamhet som bad oss sluta dem pratade lite o sedan kom en tjej mot oss simmande... Hon hälsade o vi snacka lite lätt.. Det ena ledde till det andra... (Ingen kroppskontakt men en maassaaa tjööt)

Vi hörs av vi telefon senare o träffas ganska ofta... Vilket resulterade att hon under sommarlovet kom till mig nästan varje dag, även innan jag vaknat men mor min lät henne komma in så hon väckte mig.. Vi blev väldigt bra kompisar

En morgon när hon kom.. eller morgon o morgon... hon väckte mig runt 13:00 o vi snacka lite o så ... låg i min säng så sa jag att jag ville kyssa henne o hon sa att jag fick göra det o jag O_O blev helt ställd mot väggen, visste inte om jag skulle våga men jag blunda o gick framåt o fick svar... vi låg där ett tag kysstes o sånt o hon var på hugget.. tog av sig alla sina kläder förutom troserna som jag skulle ta av... så vi tog av alla mina kläder o skulle precis ta av hennes... men som i någon film så ringer hennes mobil exakt då - hennes mor som är något sur o snear som fan o hon måste dra med detsamma...

Vi träffas lite mindre....

Jag sitter som ett frågetecken hemma o väntar typ... skriver lite musik o texter/poesi.... är med polare badar o skit.. ( var så van att hon väckte mig )

Jag var van med att nån väckte mig så jag ringde min bästa polare som varje dag började komma o väckte mig... så en dag var de båda där...

2 Veckor senare var dem tillsammans

Jag blev lite ??? men accepterade

2 År senare ringde hon o smsa mig om att be henne komma o knulla henne lite då å då, då jag är den bästa lover som finns ;D (hehe tror jag iaf)

(jag o min polare är fortf bästa mates)

OBS(för er som tycker att "stjäla" en tjej inte ska förlåtas):
Jag låter inte känslor styra över vänskapen... Om någon tjej som jag är med gillar min kompis bättre än mig men är med mig så är hon en bitch... såklart hon ska följa sitt hjärta!!! Det skulle jag gjort, det har jag gjort, o det har gått vägen men tjejerna blir alltid knasiga hahahahahaha när jag gör det!!! Förstår inte varför men men?

Such is life


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tja ligger du och myser med andra tjejer på det sättet med?

Nej inte direkt, har väl hänt men då har man ändå känt lite för dem.

FreeWay89:

Närkontakt? Menar du fysiskt då eller?

Ja eller vi nuddade väl varandra ibland liksom, men inte mer än så..

FreeWay89:

Hur vill du respektiva hon ha det som skiljer sig?

Inget man behöver gå närmare in på men det är väl hur man vill leva livet helt enkelt.

Men hur skall jag göra med att höra av mig nu? Jag skall resa bort på fredag i nästa vecka och kommer vara borta en månad, senast vi sågs sa jag att jag ville se henne innan jag åker. Jag funderar på att prata lite om hur vi känner då. Är det en god idé? eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Nej inte direkt, har väl hänt men då har man ändå känt lite för dem.

Så du känner inget för den här tjejen då?

Pulsation:

senast vi sågs sa jag att jag ville se henne innan jag åker. Jag funderar på att prata lite om hur vi känner då. Är det en god idé? eller inte?

Jo varför inte lixom?
Om det inte är menat att det ska vara ni så är det inte menat.

Sedan får det ju en chans på sig att ''smälta in''. Åker du ändå en månad så slipper hon undvika dig (om hon nu hade velat det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Så du känner inget för den här tjejen då?

Jo det gör jag, men jag är inte stormkär. Men när hon exempelvis skickar sms, hon skrev efter första gången vi setts att det var mysigt och att vi skulle göra om det. Då blev jag hur glad som helst och som när vi sågs sist och vårt "hejdå" blev konstigt, får jag ångest. Så jag antar att jag känner för henne.

FreeWay89:

o varför inte lixom?
Om det inte är menat att det ska vara ni så är det inte menat.

Sedan får det ju en chans på sig att ''smälta in''. Åker du ändå en månad så slipper hon undvika dig (om hon nu hade velat det).

Mm, kanske. Kommer träffa lite vänner ikväll som känner henne, funderar på att diskutera saken med någon av våra gemensamma tjejkompisar, dom är oftast bra på sådant här.. känner att jag vill bara snacka med någon om det liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Så jag antar att jag känner för henne.

Ja det låter ju som nått.
Dessutom är känslor svåra. Kan ta sin tid. Man behöver inte alls bli stormförälskad med en gång.

Pulsation:

funderar på att diskutera saken med någon av våra gemensamma tjejkompisar

Ja det låter som en bra idé [y]

Pulsation:

känner att jag vill bara snacka med någon om det liksom..

Ja men gör det definitivt. Tror att i slutändan kommer du vara glad att du fick det gjort även ifall det inte blir något.
Dock känslan av ''vad hade kunnat hända om?'' äter upp en innifrån.


   
SvaraCitera

Pulsation:

Det låter ju skitbra egentligen, att man testar hur det blir och sedan om det skiter sig så gör det det och då är man fortfarande vänner.

Indet det lättaste. Du får nog ta det väldigt lugnt och fundera över hur du ska presentera idén.. Sen är det som freeway säger. Det beror mycket på hur mogen hon är.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja men gör det definitivt. Tror att i slutändan kommer du vara glad att du fick det gjort även ifall det inte blir något.
Dock känslan av ''vad hade kunnat hända om?'' äter upp en innifrån.

Mm, pratar väl med nån förstående tjej om detta ikväll och sedan för jag höra av mig innan jag drar, annars blir det definitivt konstigt om jag inte gör det, så får jag se vad jag bestämmer mig för att säga [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Mm, pratar väl med nån förstående tjej om detta ikväll och sedan för jag höra av mig innan jag drar, annars blir det definitivt konstigt om jag inte gör det, så får jag se vad jag bestämmer mig för att säga

Joda. Det löser sig ska du se. Gör det alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Joda. Det löser sig ska du se. Gör det alltid.

Gott det låter bra [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

b

FreeWay89:

J

Blåbärt:

a

Haha, det var ett tag sedan jag skrev denna tråden. Men om ni undrar så är vi tillsammans nu [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Haha, det var ett tag sedan jag skrev denna tråden. Men om ni undrar så är vi tillsammans nu

Åh grattis [bigcheers]
Lycka till 😀

Men nu när vi ändå är här så kan du ju förbereda dig:

http://www.askmen.com/top_10/dating_150/181_dating_list.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ask!

Du kan ju fråga rakt ut. Eller kanske... bjuda henne på middag/bio först för att scanna av läget.
Är väldigt vanligt att man, om utgångsläget har varit vänner, inte riktigt vågar ta språnget eller lita på att den andres gester är annat än vänskapliga.
Händer ofta att man något år senare får höra "Vad faan, jag var sjukt tänd på dig under hela ettan på gymnasiet, men du verkade ju bara vilja vara kompisar!" fast att man var lika intresserad. [tired]


   
SvaraCitera