Forumet - Hur vet man

Hur vet man

532 0 17
om man har fått pollenallergi?

Jag har aldrig haft det förut. Men nu har jag följande symptom:
Ser suddigt, pga att det hela tiden rinner "snor" ur ögonen. Det ser ej ut som tårar, utan är gult och segt. Ögonen immar igen helt med jämna mellanrum, har fått gnida ut två snoromgångar medans jag skriver dehär.

Är detta allergi?
(+ det svider som fan)

Spana också in:

dendärmary:

dr.framtid

hej mary! :D
jag tycker du ska gå till läkaren om du är orolig
Jag är fylld av framtidstro, men jag kan inte förutspå vad som finns att vänta i den.

jag har haft ögoninflammation som barn och då hade jag samma symtom som du har nu.
en morgon så kunde jag inte öppna ögonen när jag vaknade. jag gick blind runt i huset och letade efter mamma. Det var väldigt traumatiskt.
aa läste artikeln de har spridit sig söderut!!

och så finns det maskar i skogen som äter upp folks lever, de kan sprida sig av att hunden tuggar på saker på marken och sen pussar man hunden.
Eller så äter man blåbär.

SNART KOMMER SVERIGE VA SOM AMAZONAS, farliga äckliga djur över allt [sad]
isola:

KOLLA DIG EFTER FÄSTINGAR!

aa, jag gör mamma isola när jag varit i skogen.
walle har ännu ett fästinghuvud på sin mage som inte går att få bort [sad] det va den äckligaste fästingen jag sett, den hade liksom gräävt sig ned i huden på honom. huvudet var helt under jord eller vad man ska säga.
lkslkflke9sdlsd HATA

dendärmary:

Jag håller oxå till där.

åh. men då slipper du ju så många fästingar iaf? Skulle hellre ha världens minsta risk att få larver i ögat än inte våga rulla mig i gräset längre [sad]