Aviseringar
Rensa alla

hur vet man att man är kär?


Ämnesstartare

det finns en kille i min klass som är töntig, tjafsar med alla och ger mig aldrig komplimanger. vi är hur olika som helst och i skolan är vi inte med varanda mycket alls.

men. när vi är ensamma är vi som värsta gulliga paret. jag kan inte låta bli att ta på honom och kyssa honom. särskilt när jag är trött och vi är hos kompisar eller åker buss hem från något på kvällen. jag tänker på honom ganska ofta och skickar gulliga sms och tar intiativet till mycket när vi väl ses. han vill träffa mig på fritiden och frågar ofta om vi ska göra nått, men jag vågar inte va med honom för mycket. jag är lite osäker på om han tar mig seriöst eller om han bara vill ha sex typ [shake].

mitt problem är också att jag undrar om jag inte bara gillar honom för hans utseende eller nått (fast han är inte speciellt snygg ens) och inte liksom, på riktigt.

så, jag undrar, hur vet man om man är kär eller bara attradherad av någon? hur vet man vad den andra personen tycker?


   
Citera

man blir inte kär. det är en illusion.


   
SvaraCitera

Du vet om du var kär när allt har gått käpprätt åt helvete. Då vet du...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Myksa:

Du vet om du var kär när allt har gått käpprätt åt helvete. Då vet du...

Kan inte annat än hålla med!


   
SvaraCitera

först vet du inte, sen vet du inte, sen vet du inte, sen till slut, ofta när det är för sent, DÅ vet du.


   
SvaraCitera

Tror det är du som är töntig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

tänk på de negativa, jobbiga cpsidor han har och se va du tycker om de.. eller ja typ, tyckeru att de är söta eller jobbiga..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

tänk på de negativa, jobbiga cpsidor han har och se va du tycker om de.. eller ja typ, tyckeru att de är söta eller jobbiga..

jobbiga mest. jag undrar hur det nånsin skulle fungera för vi är så olika.


   
SvaraCitera

Kärlek är för töntar och kvinnor.


   
SvaraCitera

julis:

jobbiga mest. jag undrar hur det nånsin skulle fungera för vi är så olika.

Enda du kan göra är att testa! Du förlorar verkligen ingenting på det. Iofs, även om ni går i samma klass.. det kanske funkar ändå, det behöver inte vara end of the world om ni gör slut, ni kan fortsätta vara vänner efter det. Du är 16, gissar att du går i nian också, så det är inte heller så långt kvar x)


   
SvaraCitera

Myksa:

Du vet om du var kär när allt har gått käpprätt åt helvete. Då vet du...

Väldigt sant faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är kär.


   
SvaraCitera

Man vet när man är kär, det känns i hela kroppen, problemet är att man kan vara kär i många personer samtidigt, men man kan inte älska mer än en person som livspartner, så man tvingas ju att välja, jag valde den som verkade mest kompatibel med mig, det varade i två år innan hon tyckte att jag var för fattig och drog, men det var värt det.
Nästa gång ska jag prova den som ser bäst ut =)
Man får ta det som det kommer, och sex är trots allt bara sex, även för tjejer, det komplicerar och förenklar allt och förändrar mycket, men det är bara sex.


   
SvaraCitera

Glömde bevaka tråden.


   
SvaraCitera