Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man att man är kär och när är det dags att bli tillsammans?


Ämnesstartare

Hur vet man egentligen om man är kär?
Jag har hållt på med en kille i snart två månader. Första veckorna höll vi bara på på fyllan men nu har det blivit mer seriöst. Vi äter middag med varandra, ses varje helg och ibland på vardagarna. Vi har börjat prata om vad vi gillar i ett förhållande och bytt olika erfarenheter om tidigare relationer med varandra.

Jag tycker mycket om honom och det känns inte som att jag tvingar in mig i något utan allt känns väldigt naturligt. Det pirrar ibland när jag ska träffa honom och han gör mig så himla glad och lycklig. Han får mig att skratta.

Om detta är vad som kallas kär så är min nästa fråga, när är det värt att bestämma att man är tillsammans?
Vi går i samma skola och det kan jag tycka känns lite jobbigt, men det kanske bara är så i början och man vänjer sig tillslut?

Jag vet ju att det inte finns några regler när det gäller kärlek så ska jag egentligen bara låta mina tankar vara och bara känna?

Har inte de bästa erfarenheterna av vad kärlek betyder så jag skulle vara väldigt tacksam för svar eller bara olika tankar om vad just du tycker att kärlek är!


   
Citera

det märks mer än väl och allra bäst när du förlorar.


   
SvaraCitera

ja det kommer, antaligen via ändrad status på fb.

i mitt fall sa min pojke något i stil med "du... vi kanske borde bli det? [bigsmile]" jätteblyg och nervöst.
när vi diskuterade om hur andra må se på vår relation.

vi blev ej tillsammans pga han skulle i frankrike i 1,5 månad och jag ville inte bli tillsammans eftersom då skulle jag slippa oroa mig om han gjorde något där nere eller ej. [crazy]

men när vi verkligen känner att ni hör ihop och vill knyta bandet kommer det. [wink]


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera