Aviseringar
Rensa alla

hur vet man om en dator klarar spelet?


Ämnesstartare

ska köpa en ny dator idag. så jag ska hem till en som säljer den. men jag undrar om någon vet någon hemsida där man kan kolla om datorn klarar ett visst spel? för jag kan inte mycket om grafikkort och ram och allt vad det är[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

damn. Myksa var först 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fattar inte.


   
SvaraCitera

knuttetiin:

jag fattar inte.

Du kanske bör fråga säljaren vilken prestanda som finns i datorn innan du köper den, och sedan kolla av om det stämmer överrens med spelet du vill spela :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Du kanske bör fråga säljaren vilken prestanda som finns i datorn

Hur ofta har en säljare kunskap om vad han säljer?

Vill du ha en bra och prisvärd dator så kan jag plocka ihop en åt dig.


   
SvaraCitera

ankzor:

Hur ofta har en säljare kunskap om vad han säljer?

Meh [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Meh

Någon?

Frågade en säljare på Expert en gång om den bärbara datorn's CPU var dubbelkärnig, vilket resulterade i att han gick därifrån. (har ej speciellt bra koll på processorer för bärbara)


   
SvaraCitera

ankzor:

Någon?

Du tycker alltså att det låter som om TS kommer behöva en högpresterande dator med dual core eller nåt annat down the techno babble road?
Min gissning är att TS vill spela typ.. WoW, på sin höjd. Att plocka ihop en dator från scratch känns lite som att kasta pärlor för svin om hon ändå kan köpa en billig och begagnad dator från whoever :s


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Miceparade:

This sky is not pretty at all. It's rough and masculine. Possibly sweaty.

En begagnad dator är inte nödvändigtvis en god idé - särskilt inte om säljaren är "whoever", och det säljs ytterst få datorer med enkärniga processorer, utom mycket små bärbara.


   
SvaraCitera

JLm:

det säljs ytterst få datorer med enkärniga processorer

Min poäng är att jag inte tror att det gör någon större skillnad för TS eftersom TS inte verkar vara särskilt insatt i vilket fall. Kan hon komma över en billig dator som fixar det hon vill att den ska fixa så lär det ju kvitta om den är begagnad eller ej (troligtvis inte för dig, mig, ankzor eller your average teknikbög), men för TS.
Dessutom har hon ju redan kontakt med någon som ska sälja henne en dator, vill hon ha reda på vilken prestanda den har och om det är tillräckligt för att spela hennes specifika spel så lär hon lättast få reda på det genom att

Miceparade:

fråga säljaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

tror att det gör någon större skillnad för TS

Om hon köper en random dator för 5k för att spela wow, så kan hon lika gärna köpa en skräddarsydd dator för 5k att spela wow på men som är helt ny och antagligen 14 ggr bättre än den hon skulle köpa från SIBA eller en random som lurar på henne en 10 år gammal dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

högpresterande dator med dual core eller nåt annat down the techno babble road?

faktiskt. "r chockerande kreeevandevettu


   
SvaraCitera

ankzor:

så kan hon lika gärna

Miceparade:

Min poäng är att jag inte tror att det gör någon större skillnad för TS eftersom TS inte verkar vara särskilt insatt i vilket fall.

Dvs ja, men hon verkar ju reda ha dealat. Försäljaren verkar ju dessutom vara en privatperson. Tror ej att man går hem till SIBA.


   
SvaraCitera