Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man om en webbshop är pålitlig?


Ämnesstartare

Ja, hur vet man om den är pålitlig om den inte har något sådant märke te.x trygg e-handel?


   
Citera
Ämnesetiketter

Prisjakt.se brukar ha omdömen på butikerna alla möjliga butiker så kolla där eller sök efter omdömen på butiken du tänker på.


   
SvaraCitera

Googla å se vad andra har sagt om sidan eller så kan man som sagt titta på prisjakt eller pricerunner


   
SvaraCitera

sessan707997:
Ja, hur vet man om den är pålitlig om den inte har något sådant märke te.x trygg e-handel?

Är det någon särskild sida du tänker på? 


   
SvaraCitera

Sunt förnuft 


   
SvaraCitera

Prisjakt, google, mywot, fråga folk


   
SvaraCitera

De allra flesta shoppar vill väl ha nöjda och återkommande kunder, tänker jag. Sen finns det visserligen scammers, men tror ej att det är extremt vanligt att de enbart existerar som hemsida, ofta brukar väl de skicka ut massmail, ringa etc, dvs aktivt söka upp sina offer.

Jag har chansat ett par gånger när jag har hittat schyssta deals men ej funnit recensioner osv. Det har gått bra. 


   
SvaraCitera

Fråga flashback . Tror om har en stor tråd om alla Scam och debra webbshopparna .


   
SvaraCitera

Om de har en kontaktadress/person brukar det vara någorlunda seriöst. Kolla omdömen, olika forum osv. 
Sedan priserna, är det sanslöst billigt och utan fraktkostnad? Personligen skulle jag dra därifrån.
Om du kan betala med PayPal brukar det vara seriöst.
Sedan, precis som överallt på Internet, finns det bedragare.


   
SvaraCitera