Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man om hon gillar mig?


Ämnesstartare

Gillar en tjej som bor nån mil eller så ifrån mig och har träffat henne 1gång på en fritidsgård.Sa inte ett ord till henne men men... Pratat i telefon i mer än en timme när hon skulle ut och rida som hon tyckte var lite ensamt så hon ringde någon. Ingen svarade så hon ringde mig fast jag gjorde matte läxa. Blev en del pinsamma tystnader, "eh okej?" svar men också en del skratt. Chattar på msn varje dag (kan bli flera timmar ibland) och om hon gjort nåt intressant hinner jag logga in så säger hon vad hon gjort sen kan det bli tyst eller flera timmars konversation. Själv gillar jag henne men är lite för blyg för att bjuda på dejt eller sådant så hur vet man om dom gillar en via telefon och msn?


   
Citera
Ämnesstartare

man frågar


   
SvaraCitera

Fråga om hon vill ses på riktigt. Sen kan du ju se om det är läge att snacka med henne om det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår att det är läskigt att fråga om en dejt, men hör om hon vill ta en fika eller nått? Det är ett ganska neutralt sätt att träffa någon, och om hon inte är intresserad blir det ju inte fel stämning lika lätt som om ni gör något annat.

Enda sättet att få reda på om hon gillar dig lär ju vara att träffa henne mer, alternativt fråga henne, och eftersom en sådan fråga kan vara svår både att ställa och att få (särskilt om hon inte vet om hon gillar dig än) så kan det ju vara bättre att träffa henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är givetvis under förutsättning att du accepterar hypotesen om att kvinnor har en själ och KAN gilla någon; personligen tror jag mer på teorin om att de är själlösa demoner som är ute efter din för att kompensera för sin egen brist på sådan. Stjäl hon din så får hon en penis och du dör och hamnar hos djävulen.

Och ja, det finns bra mycket mer empiriska bevis för det än för att kvinnor skulle kunna ha sanna känslor. Kolla på min exfru så har du alla bevis som behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man frågar

Ja visst men har hänt så många gånger satt jag tappat räkningen att jag blivit dissad och inte fått nåt svar för dom inte vågar svara och då skickar dom nån av sina kompisar för att säga det.

Nirr:

Fråga om hon vill ses på riktigt. Sen kan du ju se om det är läge att snacka med henne om det eller inte.

Vad ska man göra då? Att bara träffas sådär är ju lite trist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läskigt med tjejer[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Förstår att det är läskigt att fråga om en dejt, men hör om hon vill ta en fika eller nått? Det är ett ganska neutralt sätt att träffa någon, och om hon inte är intresserad blir det ju inte fel stämning lika lätt som om ni gör något annat.

Kan ju säga att jag inte är vuxen så det skulle kanske vara lite "konstigt" att ta en fika. Är 13 btw [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Förstår att det är läskigt att fråga om en dejt, men hör om hon vill ta en fika eller nått? Det är ett ganska neutralt sätt att träffa någon, och om hon inte är intresserad blir det ju inte fel stämning lika lätt som om ni gör något annat.

Kan ju säga att jag inte är vuxen så det skulle kanske vara lite "konstigt" att ta en fika. Är 13 btw [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

personligen tror jag mer på teorin om att de är själlösa demoner som är ute efter din för att kompensera för sin egen brist på sådan. Stjäl hon din så får hon en penis och du dör och hamnar hos djävulen.

[sad]


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Vad ska man göra då? Att bara träffas sådär är ju lite trist.

Ta en fika eller något. Ni träffades på en fritidsgård, har ingen egen erfarenhet av såna men ni kanske kan gå dit tillsammans eller något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men säger som alla andra; Fråga henne bara. Eller träffa henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Ta en fika eller något. Ni träffades på en fritidsgård, har ingen egen erfarenhet av såna men ni kanske kan gå dit tillsammans eller något?

Det skulle ju kunna vara nåt om hon får skjuts eller tar bussen etc.
Men vi träffades faktiskt via Facebook när jag gillade några av hennes kommentarer till en av mina kompisars inlägg. Hon la till mig som vän och vi chattade på facebook. Efter ett tag fick jag hennes msn och sen hennes nummer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Kan ju säga att jag inte är vuxen så det skulle kanske vara lite "konstigt" att ta en fika. Är 13 btw [ops]

Ah. Får ge dig cred för att du inte skriver som de flesta 13-åringar (oläsligt).
Jag vet inte hur 13-åringar dejtar då jag inte dejtade när jag var 13, var garderobsbög back then.

Vad gör du överhuvudtaget på fritiden? Har ni inga gemensamma intressen? Fråga om hon vill komma på filmkväll eller dylikt? Hur gammal är hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ah. Får ge dig cred för att du inte skriver som de flesta 13-åringar (oläsligt).
Jag vet inte hur 13-åringar dejtar då jag inte dejtade när jag var 13, var garderobsbög back then.

Nu blev jag riktigt stolt faktiskt (tack) [blush]

Stringburka:

Vad gör du överhuvudtaget på fritiden? Har ni inga gemensamma intressen? Fråga om hon vill komma på filmkväll eller dylikt? Hur gammal är hon?

Jag har inte mycket till intressen men ska börja köra skateboard nästa år. Får nog ta och ta reda på vad hon gillar att göra...
Filmkväll skulle funka bra för mig men föredrar då bio eftersom jag har en kalsongnisse till pappa och en bror som lever för att djävlas.


   
SvaraCitera