Aviseringar
Rensa alla

hur vet man om man är ful eller snygg?


Ämnesstartare

Kan man på något sätt veta om man själv är snygg eller ful utan att fråga folk(oärliga svar. Litar inte på svaren)?

Bilder: Jag kan ta ett par bilder på mig och på någon/några av dem kan jag tycka att jag ser bra ut. Tar jag bilder på mig själv från ingesntans så spyr jag för att jag ser så jävla ful ut. Tar andra kort på mig så ser jag förjävlig ut.

Spegel: Speglar jag mig så tycker jag att jag ser helt okej ut. Men spegelbilden är ju först och främst spegelvänd och inte det hållet andra människor ser mig.

När jag tar seriösa kort på mig själv och när jag kollar mig i spegeln så blir det ju automatiskt att jag ser mig själv från dom "fina synvinklarna" men vinklar jag ansiktet lite åt höger/vänster/upp/ner så ser jag förjävlig ut. Är dessa vinklar fula för mig eftersom jag aldrig ser mig i dom vinklarna eller ÄR dom vinklarna fula? Dessa vinklar ser ju alla personer IRL när de kollar på mig så är jag då alltså ful?

Jag har svårt att kommafram till något.
Kan man helt enkelt veta om man är ful eller snygg?
Visst är det subjektivt men många tycker ganska lika osv.


   
Citera
Ämnesstartare

Måste faktiskt rätta dig lite där. Nästan alla tycker olika. Nej det går inte att veta om man klassas som snygg eller ful, för det är som du sa, helt subjektivt. Jag kan helt relatera till dig, att när andra tar kort på mig ser man förjävlig ut och när man tar selfies kan dem bli ganska okej ändå. Många är väldigt osäkra på sitt utseende (däribland jag) men jag kan garantera dig att du är snygg, även att jag inte sett en bild på dig. Tänk att du själv är snygg, allt blir så mycket lättare då. Du kommer få bättre självförtroende och självbild, dessutom så kommer andra märka av din självsäkerhet och det gör faktiskt rätt mycket när det kommer till utseendet (känner många som ser rätt bra ut, men som jämt går runt med en sur min eller kryper ihop och gör sig liten, vilket enligt mig faktiskt förstör rätt mycket). Vet att detta är så jävla kliché med det viktigaste är inte utseendet. Men SJÄLVKLART är det viktigt att älska sitt utseende. Det är ju trots allt du. Och du är snygg. Jag lovar dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle ju dock va kul att veta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skaffar valfri app skapad för ändamålet och låter dig uppslukas av narcissism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enkelt: Tycker man att man är ful så är man det och tycker man att man är snygg så är man det.

Skämtåsido - det där att vara attraktiv är en smaksak. Ett sätt att se det på är: det vet man inte, eftersom alla ändå tycker olika. Detta är en av dom större anledningarna till varför det allra viktigaste är att i första hand själv tycka om sitt utseende.

Försök att inte påverkas eller bry dig så mycket om andras åsikter om ditt utseende (vilket jag tror är omöjligt för dom allra flesta), för det kommer alltid komma och gå personer som tycker att du är mindre attraktiv och personer som tycker "oh wow shit vilken läckerbit OMNOMNOMNOM måste sätta tänderna i" om dig.

Hjärta


   
SvaraCitera