Aviseringar
Rensa alla

hur vet man vad man vet


Ämnesstartare

asså fattar inte är det fel på mig? 

det jag undrar är hur vår på skalan mellan enorm soptipp(oordning/kaos) och typ bibilotekarkiv(ordning) man kan placera era hjärnor.. 

bara jag som överanalyserar säkert men kan ha svårt för att "få fram" saker som jag vet, speciellt i social interaktion a la irl, kan bli tomt ist, även om jag inte är nervös.

egentligen är det ju helt tomt i huvudet tills de rätta "ledtrådarna" dyker upp, eller..

har jag knarkat sönder skallen?


   
Citera
Ämnesstartare

Det vet man inte, förhoppningsvis är allt bara en illusion. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom på nu att det kanske handlar om huruvida man tänker i bilder eller ord? en tanke i ord är ju redan formulerad för mänskliga öron och är alltså naturlig att låta sig höras


   
SvaraCitera

har svårt att få fram rätt ord, min hjärna är trasig av 5 års utbrändhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saker existerar endast för att vi lever. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta en kaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon skulle fråga mig: varför tränar du? eller varför är du kommunist? eller varför gör du si varför gör du så så skulle inte jag kunna svara (på ett bra sätt, även om jag alltid har mkt bra argument för mina föresatser) det jag menar, typ en ".rar-fil" i huvudet som tar fett lång tid att packa upp, alldeles för lång tid för att det ska gå att föra ett samtal :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller lever vi verkligen på riktigt? Rullar ögonen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får sällan fram nått av de ja tänkr i ord

ser typ det mesta ja tänker i form av bilder o scener typ ..

🙁 

väldigt rörig i mitt huvud Gråter

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:
Om någon skulle fråga mig: varför tränar du? eller varför är du kommunist? eller varför gör du si varför gör du så så skulle inte jag kunna svara (på ett bra sätt, även om jag alltid har mkt bra argument för mina föresatser) det jag menar, typ en ".rar-fil" i huvudet som tar fett lång tid att packa upp, alldeles för lång tid för att det ska gå att föra ett samtal :S

Fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag själv tänker förstår jag dock exakt vrf jag gör som jag gör osv. det är som att jag komprimerar all information inom olika områden och låter en bild/känsla/något symbolisera allt, vilket är mkt svårt att förklara. Känner ni igen er?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej nice, detta ska alltså accepteras som mänskligt.

när man pratat om något hyfsat många gånger brukar formuleringar kunna sätta sig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orkar inte överanalysera allt hela tiden vill bara slita ut hjärnan ur huvudet

"tänk om" ArgArgArg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan definitivt relatera, men jag brukar skylla min oförmåga att uttrycka mig på mitt bristande ordförråd hehe. om jag ska snacka med någon om något mer invecklat i person är nog "eh" det mest förekommande "ordet", kombinerat med handviftande medan jag letar efter ord. det viktigaste är ju dock att du vet dina anledningar till att du gör vad du gör. det är inte som att man någonsin kan förstå en annan människa fullt ut ändå. klen tröst hehe. min hjärna är nog närmre soptippen än din är i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha 1 gummiband om handleden som du drar i när du överanalyserar. fy, tänker hjärnan. ^_^


   
SvaraCitera