Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är det att svara på "djupafrågor"


Ämnesstartare

Tycker ni det är viktigt att svara på djupafrågor typ om själen. Och sånt. Eller bryr ni er inte om de, att de är onödigt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det är intressant att tänka dessa tankar ibland, speciellt när man inte kan sova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa verkar som dem bara ignorerar att dem äns har en själ. Och låtsas som den inte finns. Det tycker jag är väldigt sorgligt och synd om dem människorna, eftersom dom måste låtsas som dem bara är kroppar. Lika värdelösa som en sten kanske dem är. För dem blivit så besvikna att dem gavupp hoppet. Att själen finns de självklart. Lika självklart som och gå till kyrkan och att man ska vara snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är intressant att tänka dessa tankar ibland, speciellt när man inte kan sova!

Visst är de. Men framförallt viktigt. Att ingen har fel om de, och kanske tror dem inte har en själ, för de kan göra dem jätte konstiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att det är viktigt ibland, skriver om själen just nu, svar kommer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig är det ibland viktigt för att komma till ro så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själen kommer till himmlen sän när man dör. Efter jord livet. Jord livet är inget viktigt gäller bara att inget dummt göra undertiden. Och gifta sig, skaffa barn, blablabla, dom vanliga sakerna. Sän kommer man till himlen där är allt super bra istället. Och man slipper plågas här på jorden. Eller rättare sagt själen kommer dit men bara för de som gjorde som gud ville.


   
SvaraCitera
mynona

Ja, den sortens frågor är viktigt för mig. Jag har tänkt över det grundligt. Jag är nöjd med vad jag kommit fram till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, den sortens frågor är viktigt för mig. Jag har tänkt över det grundligt. Jag är nöjd med vad jag kommit fram till.

Vad har du kommit fram till då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en typ av fråga som aldrig kommer få något bra svar och ändå ges alldeles för mycket tid, energi och känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är en typ av fråga som aldrig kommer få något bra svar och ändå ges alldeles för mycket tid, energi och känslor.

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livs

viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk om de lever efter de har dött och att kyrkan bestämmer det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte bry mig om sånna frågor bryr mig bara om migsjälv.


   
SvaraCitera

Alltid intressant att gå in i tankebanor om metafysik, själen, livet och dylikt.

Frågor som Har vi en själ? Varför finns vi? Kommer vi att förstå universums natur? och så vidare Det har bara ett svar

Image


   
SvaraCitera