Aviseringar
Rensa alla

HUR viktigt är det att ta cerazette samma tidpunkt?


Ämnesstartare

Vet att det är viktigt att ta pillret ungefär samma tid varje dag, men inom vilket intervall?
Jag tar mitt piller på morgonen när jag vaknar, men under veckan är det kvart i sju/kvart i åtta, och på helgen kan det bli framåt elva/tolv...
Borde jag börja ta på samma klockslag istället så det blir samma tid? Är bara rädd att glömma då om det inte är i samband med något annat, och jag går ju och lägger mig olika tider också.


   
Citera
Ämnesstartare

loom:

Vet att det är viktigt att ta pillret ungefär samma tid varje dag, men inom vilket intervall?

Cerazette bör du ta samma tidpunkt varje dag, men någons timme intervall är ingen fara. Om du inte går upp samma tid varje dag borde du kanske istället ta dem på kvällen.


   
SvaraCitera

SheDevil:

Cerazette

HEJ SÖTNOS 😀

Som SheDevil säger, dock bör tilläggas att det är rätt individuellt hur pass känslig man är för när tabletterna intas. Så du kan ju alltid i en liten mån testa dig fram om du är nyfiken på hur det ser ut för dig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Om du inte går upp samma tid varje dag borde du kanske istället ta dem på kvällen.

Aaa, okej.. Men kan jag byta tid sådär bara? Alltså vänta med att ta pillret tills på kvällen?

Kouki:

Så du kan ju alltid i en liten mån testa dig fram om du är nyfiken på hur det ser ut för dig

Men vadå, hur kollar man det? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

HEJ SÖTNOS 😀

Hej baby:)

loom:

Aaa, okej.. Men kan jag byta tid sådär bara? Alltså vänta med att ta pillret tills på kvällen?

man kan byta tid på dygnet, men då bör man ha komplimenterande skydd i en vecka.


   
SvaraCitera

loom:

Men vadå, hur kollar man det? [rolleyes]

Testar att ta det lite senare/tidigare och ser hur det går. Kan vara rätt bra om man vill veta sina marginaler, även om man såklart bör hålla sig till regelbundna tider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

man kan byta tid på dygnet, men då bör man ha komplimenterande skydd i en vecka.

Okej, tack. Ska komma ihåg det ifall nån mot förmodan vill ligga. [smile]


   
SvaraCitera