Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är egentigen mode?


Ämnesstartare

iidjot:

Har man inte "rätt" kläder

Det där håller jag ändå inte riktigt med om. Folk bryr sig inte särskilt om vad andra har på sig. Däremot kanske man höjer på ögonbrynen om det kommer någon med weirdo klädsel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Diverse olika kroppsideal och mer eller mindre hälsosamma metoder för att uppnå dessa är väl knappast något nytt påfund?

Men herregud jag har aldrig sagt att det är något nytt! Men vi lever NU och det här forumet är NU. Asså du har nog missupfattat vad jag vill diskutera. Jag skiter i om det är nytt eller gammalt, men problemet finns. NU!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

Men herregud jag har aldrig sagt att det är något nytt! Men vi lever NU och det här forumet är NU. Asså du har nog missupfattat vad jag vill diskutera. Jag skiter i om det är nytt eller gammalt, men problemet finns. NU!

Jo, det har du. "Dagens samhälle", var det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig är mode viktigt. Vill inte gå med kläder under 300kr utom kalsonger för de syns inte[smile][smile][bigsmile][y][y]


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är mer okej än någonsin att ha konstiga kläder, ju konstigare ju mer modemedveten är man. Kroppsidealen däremot. Usch! [censur]


   
SvaraCitera

mathias16:

Vill inte gå med kläder under 300kr

[tired]


   
SvaraCitera

iidjot:

Absolut inte, detta har funnits lika länge som mode. Men det är antagligen som störst nu och dessutom riktar jag frågan till den unga generationen.

Nej, det var nog mer påtagligt tidigare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jo, det har du. "Dagens samhälle", var det.

Hahahaha de var väll ett jävla tjat om hur jag formulerade mig. Kom med nåt argument om sakinnehållet iställlet för att hålla på att tjaffsa om exakt vad jag skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

Hahahaha de var väll ett jävla tjat om hur jag formulerade mig. Kom med nåt argument om sakinnehållet iställlet för att hålla på att tjaffsa om exakt vad jag skrev.

Mitt konstaterande runt sakinnehållet är att saker är ungefär som de har varit sedan läääänge, och kommer gissningsvis fortsätta vara ungefär likadana lika länge till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Mitt konstaterande runt sakinnehållet är att saker är ungefär som de har varit sedan läääänge, och kommer gissningsvis fortsätta vara ungefär likadana lika länge till.

Ja det vet jag. Men bara för det betyder det inte att vi ska ignorera problemet som faktiskt finns idag. Observera att jag skiter fullständigt i hur det var eftersom det ända vi, här och nu kan påverka är framtiden. Och det kan vi aldrig göra då eller sen. Det kan man hur man än vrider och vänder på det bara göra just precis NUUUUUUU!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Jag tycker att hela grejen med att duscha varje dag är absurd också.

Man ska egentligen inte duscha så ofta, det är varken bra för huden eller håret. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Man ska egentligen inte duscha så ofta, det är varken bra för huden eller håret. 🙁

PRECIS

Därför jag inte tvättar håret öht.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Därför jag inte tvättar håret öht.

dreadar du?
Tvättar typ håret 2 gånger i veckan, det räcker för mitt hår iaf. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

ignorera problemet som faktiskt finns idag.

Vad är problemet, menar du?

mopsen:

Därför jag inte tvättar håret öht.

Lyckas du hålla det någorlunda oskabbigt ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

dreadar du?
Tvättar typ håret 2 gånger i veckan, det räcker för mitt hår iaf. =)

Ja, faktiskt.
Svenska flikkan.
Men tvättar kanske en gång i månaden kom jag på. :s

[love]


   
SvaraCitera