Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är egentigen mode?


Jag bryr mig typ inte [y] Bryter säkert mot jätteviktiga moderegler varje dag. Idag är jag helsvart och har tights på mig (ooooh, tights så ute, typ förra höstens mode).

Palla bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad kass poll.
men menar du att man FÖLJER modet? jag är intresserad av kläder, form och färg. det gör mig förmodligen modeintresserad men inte av att följa varenda fjortismode ute, utan sånt jag själv gillar och är bekväm i!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

men menar du att man FÖLJER modet? jag är intresserad av kläder, form och färg. det gör mig förmodligen modeintresserad men inte av att följa varenda fjortismode ute, utan sånt jag själv gillar och är bekväm i!

Bra att nån sa det, så jag slapp själv.


   
SvaraCitera

iidjot:

Det är helt sjukt (Du röstade på detta alternativ)

Det försvårar att hitta kläder när det man gillar är ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar ingen roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

Det är helt sjukt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni snackar om att göra som man vill med mode och att det är frivilligt att följa. Ja det är det, men det är långt ifrån alla som vågar klä sig i dem kläder dom gillar eller är bekväma i. Det betyder inte att alla ni som följer mode är idioter och fixerade utan att media och samhället "tvingar" folk att följa strömmen. En ström som gör folk osäkra och missnöjda med sig själva.

Håll ut systra mi, du kan se igenom deras mask och deras leende av plast. Deras botox hysteri, men e de till en lycka elr last när ditt smile sitter fast? För varje dag som passerar, bevittnar man hur någon ung själ havererar, pågrund av något sjukt idial dom planterat. Du e ingen vara man kan reklamera. O du vet när dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mycket plast i kroppen att man går att panta. Men de e inte dig dom vill ha de e dina slantar. Så dom e inga vänner o inga bekanta.

Ta inga order-
Kapten Röd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så oviktigt att jag faller i koma av apati


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Så oviktigt att jag faller i koma av apati


   
SvaraCitera

iidjot:

Ideal?? (Du röstade på detta alternativ)

Hela den här idén med att man ska följa vissa ideal är helt fel.

...inte för att "idealen zåå orealistiska och sätter såånt stort prezz på våra flikkor", men för att man måste vara sjukt puckad om man känner sig så oerhört pressad att se ut som om man vore photoshoppad.

De som trycker på modehetsen mest är för fan kritikerna. Det är NI som påstår att kvinnor (männen har inte samma hetspropaganda mot sig, därmed klarar de sig bättre trots att mansidealen som visas oftast är minst lika verklighetsfrämmande som kvinnoidealen) blir "hårt pressade". Det är NI som anser att kvinnor är svaga och inte klarar pressen, varvid ni istället börjar skrika om censur och förbjud.

Mode är så viktigt som varje individ vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

Det är helt sjukt (Du röstade på detta alternativ)

Politik och samhälle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Tycker att det var lite dåliga svarsalternativ.

Håller med om att svaralternativen var kassa men det beror på att jag formulerade frågan fel.
Vad tycker du om dagens ideal och om hur man "ska" se ut?
Ska det vara.


   
SvaraCitera

De e la trevligt att klä sig ordentligt, så länge jag är bekväm i det.
Obekvämt = bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iidjot:

Mode bör vara viktigt (Du röstade på detta alternativ)

Det fanns inget bra alternativ. Men jag älskar mode. Det skall inte vara någon statusgrej etc. Jag visar vem jag är och vad jag står för, dessutom älskar jag att klä mig välklätt.


   
SvaraCitera

Konstiga svarsalternativ..


   
SvaraCitera