Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är högskoleprovet?


Ämnesstartare

förlorar ingenting på att göra det iaf..

i princip alla utbildningar har olika kvoteringar också.. dom kanske tar in 20 pers på betyg och 10 på högskoleprovet.. om du har gjort högskoleprovet då är du ju ganska garderad..


   
SvaraCitera

Tickstart:

med den inställningen lär du inte komma långt [crazy]

Jag har redan kommit långt så det fungerar bevisligen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag har redan kommit långt så det fungerar bevisligen.

alright dåså [y] vart har du kommit om man får fråga? [y]


   
SvaraCitera

Tickstart:

alright dåså [y] vart har du kommit om man får fråga? [y]

Mindre än ett halvår kvar av min högskoleutbildning. Högavlönat jobb - here I come. [party]


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Skulle få plugga järnet iaf, men just nu har jag inga planer att göra provet hursomhelst.

På skolverkets hemsida (tror det är deras i alla fall .. hmm ..) kan du testa att göra föregående års prov. Om du är osäker på om du kommer klara det eller inte kan det ju kanske vara värt att testa på internet för att se hur svårt det är och vad man testas på.
[smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Mindre än ett halvår kvar av min högskoleutbildning.

nice [y] vad som och hur gammal är du? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jag vet folk som pluggat filmkunskap. De jobbar på biografer och säljer biljetter... Kolla över möjligheterna med en sådan utbildning.

Haha det är ju lite parodi på sig själv nästan. Inte för att jag har roligt _åt_ dem.

lacostekrokodilen:

ja, 350 spänn för att gå kl 7 för att göra HP samt förstöra en fredag för att du måste go o lägga dig tidigt

Gnäll... jag var tvungen att betala 500 kronor efter att ha varit utstängd från min korridor i 4 timmar. Det gav ingenting, högskoleprovet ger väl något om inte annat.

Myksa:

Vissa säger att man ska hålla isär hobby och jobb.

När man jobbar som städerska eller på donkan kanske. Är man duktig på logik och problemlösning och gillar exempelvis matematik så bör man bli något inom det området. Har man bra fysik och gillar kroppsarbete så bör man ju välja sådant arbete.


   
SvaraCitera

sylar:

Gnäll... jag var tvungen att betala 500 kronor efter att ha varit utstängd från min korridor i 4 timmar. Det gav ingenting, högskoleprovet ger väl något om inte annat

jag har fått relativt bra på HP så gnäller inte. men haru 20.0 o vill plugga något som kräver typ 10.0 så äre poänglöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

men haru 20.0 o vill plugga något som kräver typ 10.0 så äre poänglöst

Ja visst, så länge man inte ska bli läkare eller något superambitiöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

När man jobbar som städerska eller på donkan kanske. Är man duktig på logik och problemlösning och gillar exempelvis matematik så bör man bli något inom det området. Har man bra fysik och gillar kroppsarbete så bör man ju välja sådant arbete.

Att vara duktig på logik och problemlösning är väl knappast en hobby.

Det jag tror Myksa menar är att om man tex gillar att virka hattar innan man går och lägger sig så kanske det inte är lika kul längre om man måste göra det 8 timmar om dagen.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

jag har fått relativt bra på HP så gnäller inte.

hur bra då? bättre än mig? [shake]


   
SvaraCitera

Zwift:

hur bra då? bättre än mig?

nja, inte så bra tror jag. lite över snittet. tror jag fått 1.6 som bäst. men jag har typ dyslexi, eller är på gränsen eller nått. e dock överlogisk. (har en lätt variant av särbegåvning sa skolpsykologen; dvs jag är ett freak) så diagram o matte fick jag bra på. helvete med att läsa dock. ord kunde jag av ngn anledning bra dock :S


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

nja, inte så bra tror jag. lite över snittet. tror jag fått 1.6 som bäst.

De är väl typ bättre än 90% eller nått?

lacostekrokodilen:

helvete med att läsa dock.

hehe, dom brukar jag få alla rätt på. [crazy]

Vi borde göra de tillsammans. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

Att vara duktig på logik och problemlösning är väl knappast en hobby.

Som sagt, när man gillar det. Man är väl knappast duktig på något sådant område om man inte har det som hobby på ett eller annat vis.


   
SvaraCitera

Zwift:

De är väl typ bättre än 90% eller nått?

äre? najst, läste att kronprinssesans daniel fick 0.1 [crazy]

Zwift:

hehe, dom brukar jag få alla rätt på.

Vi borde göra de tillsammans.

men texterna e ju cepe, i höstas var det ju om nån jävla bögbåt som första text [sad]


   
SvaraCitera