Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är kvällsmat?


Ämnesstartare

Hej.

Drukost är ju viktigt för att man ska orka med dagen osv.. Men om man äter middag ca kl 15.00 hur viktigt är det att äta något efter? Räcker det typ med en frukt, eller är det viktigt att äta en ordentlig kvällsmat också?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle_Bollskalle:

et ej

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror ej det är något problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m33lis:

varför?

Kalle_Bollskalle:

vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet bara att man inte ska äta mindre än 4 timmar innan läggdags för 4 timmamr efter att man har ätit är det nån grej i magen som sätts igång och då vaknar man när man sover

sa min nk-lärare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars bli du hungrig [sad]

enhimmelskdrog:

vet bara att man inte ska äta mindre än 4 timmar innan läggdags för 4 timmamr efter att man har ätit är det nån grej i magen som sätts igång och då vaknar man när man sover

[surprised] Aldrig att jag kan hålla mig så länge, lär vara vrålhungrig om jag måste äta 4 timmar före jag lägger mig.

Men aja, de stämmer säkert [cool] Vaknar aldrig förns jag vaknar, så att säga [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet bara att man inte ska äta mindre än 4 timmar innan läggdags för 4 timmamr efter att man har ätit är det nån grej i magen som sätts igång och då vaknar man när man sover

Lulz. Vad är detta för påhitt nu då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Lulz. Vad är detta för påhitt nu då?

han sa att det var nån tarmgrej i magen som öppnades 4 timmar efter att man har ätit så om man äter 2 timmar innan man ska sova så vaknar man efter 2 timmar sömn pga att den öppnar sig [sad] fast man känner det ju inte eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sa min nk-lärare

e du med han nu?


   
SvaraCitera

Jag äter alltid innan jag går och lägger mig, kan inte sova annars. Min dietist rekommenderar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m33lis:

e du med han nu?

hahha ah[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

han sa att det var nån tarmgrej i magen som öppnades 4 timmar efter att man har ätit så om man äter 2 timmar innan man ska sova så vaknar man efter 2 timmar sömn pga att den öppnar sig [sad] fast man känner det ju inte eller så

Huh? Man känner inte att man vaknar eller att tarmen öppnar sig? Är sällan man känner sådant överhuvudtaget. Låter som struntprat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Huh? Man känner inte att man vaknar eller att tarmen öppnar sig? Är sällan man känner sådant överhuvudtaget. Låter som struntprat.

man känner inte att tarmen öppnar sig men man vaknar av det, eller nåt XD jag vet inte, sa bara det han sa till oss :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man känner inte att tarmen öppnar sig men man vaknar av det, eller nåt XD jag vet inte, sa bara det han sa till oss :c

Haha, okej. Kvacksalvare till lärare.


   
SvaraCitera