Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är sex i ett förhållande?


Ämnesstartare

Det är ganska viktigt, tror jag. Eller det beror ju på.. Jag hade nog nöjt mig ett par gånger i veckan.. Risken finns att man tröttnar på den partnern annars och går skilda vägar.. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt viktigt. främst för att sex är så jävla bra på att avslöja när det är något som brister i kommunikationen, när bra sex kräver så naturligt samspel.

och för att det är så mycket lättare att reda ut när båda är utslagna och dozzzila som lamm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man ska titta på detta ur ett psykologiskt perspektiv så ja, sex ökar produktionen av endorfin (man kan säga att det är kroppens egna alvedon) och oxytocin som är hormoner som gör att man mår bra. Oxytocin produceras också när man myser med varandra, så kramar är minst like viktiga^^ det är faktiskt samma hormon som gör att amning är en positiv upplevelse. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minst två gånger om dan. Annars kan man lägga ner hela relationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar vilja vara bl.a. fysiskt nära folk jag gillar på det sättet, så skulle vara svårt att inte låta det gå över till sex. Sex är ett stort intresse hos mig, så förutom sexbehovet vill jag ha ett levande och utvecklande sexliv i med främst människor jag känner mig trygg med och som jag tycker om.


   
SvaraCitera

Det är ju olika från par till par. För vissa är det en väldigt stor del utav förhållandet och hos andra helt tvärt om. En ganska luddig fråga att ställa tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: kroppens egna alvedon

haha Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

haha Hjärta

det är faktiskt sant! smärtstillande är de 😉 samma hormon som utlöses när man tränar e därför man inte känner värken förän efteråt och också anledningen till att stressnivåer reduceras är man tränar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan: det är faktiskt sant! smärtstillande är de 😉 samma hormon som utlöses när man tränar e därför man inte känner värken förän efteråt och också anledningen till att stressnivåer reduceras är man tränar 😉

Tror jag säkert, de lät kul bara Rodnar


   
SvaraCitera
reben

tkr nog inte det är viktigt alls på riktigt. kan lika gärna va tillsammans med ngn på andra sidan jorden o ses en gång var tredje år =) viktigare o få fina dikter.


   
SvaraCitera

flr mig är det viktigt. Jag mår bra av att ha en intim stund med min partner liksom, de perioder sexet varit dåligt har jag även mått sämre. Hade en partner som verkligen inte fick till sexbiten, det tog slut efter ett tag. Vill inte skylla allt på sexet då det var ganska många relationsmässiga brister också, MEN jag tror att förhållanddet hade varit bättre/längre MED välfungerande sexliv. 

D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Minst två gånger om dan. Annars kan man lägga ner hela relationen.

hahaha, kan va bra att ha i åtanke^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: MEN jag tror att förhållanddet hade varit bättre/längre MED välfungerande sexliv.

jo så är det nog för de flesta relationer skulle jag tro 


   
SvaraCitera
time
 time

elverpigen: de perioder sexet varit dåligt har jag även mått sämre.

Detta skriver jag under på.


   
SvaraCitera
Kudhos

elverpigen: de perioder sexet varit dåligt har jag även mått sämre.

preach it.


   
SvaraCitera