Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt tycker du det är det att man röstar?


Ämnesstartare

Kudhos:
10 för det är viktigt. Men jag har lostat mitt kort haha fuck it

de e la bha att beställa nytt.. PÅ EN GÅNG Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
10 för det är viktigt. Men jag har lostat mitt kort haha fuck it

http://www.val.se/val_rkl_2014/rostkort_rostratt/rostkort/index.html

kolla snäll jag e


   
SvaraCitera

Tycker det är viktigt att folk som vet vad, och varför, de röstar på något röstar.
Är man inte insatt, och inte har planer på att sätta sig in, eller planerar på att vara inbiten och leva i en bubbla, så gör man landet en björntjänst genom att rösta.


   
SvaraCitera

Totalt oviktigt, det är fortfarande andra som gör alla val, det enda du eventuellt bestämmer är vilka som gör dina val åt dig och mångfalden hos alternativen är nästan helt frånvarande i ett land som Sverige.
Demokrati är en illusion och än mer alarmerande; ett enormt slöseri med allas tid för att slippa åstadkomma något bestående för samhället


   
SvaraCitera
Kudhos

   
SvaraCitera

Det är viktigt att man vet vad man röstar på. Man ska ju inte rösta på något random bara för att "det är viktigt att rösta". 


   
SvaraCitera

Det är viktigt att rösta fan. Även om man inte är insatt, så kan man alltid rösta blankt.
För för var röst som inte blir av, ökar ju procenthalten hos andra partier som är helt onödigt.
Dessutom.. Röstar man inte, inte fan ska man komma och gnälla sen om hur patetiskt de andra röstade, eller hur samhället blir/ser ut! End of discussion. Icke!


   
SvaraCitera
färg

nej


   
SvaraCitera

beror ju på 

om man inte bryr sig om samhället är d inte viktigt alls


   
SvaraCitera

Det är jätteviktigt. Dock ska man ju ej rösta "bara för att rösta" kanske men en demokrati är ett privilegiet att leva i och vi får ej ta det för lättvindigt. 


   
SvaraCitera

jag tycker att det är varje persons skyldighet att sätta sig in i politik och rösta när man har lyxen att bo i en allmän och likvärdig demokrati 


   
SvaraCitera

Zerafina: varje persons skyldighet att sätta sig in i politik och rösta

så är det lyckligtvis inte. i en demokrati behöver man inte rösta om man inte vill.


   
SvaraCitera

Fantastiskt: 8

Känner man att man vet var man står, visst. Gör man inte det kanske det inte är så smart att rösta bara för att.


   
SvaraCitera

Schism:

så är det lyckligtvis inte. i en demokrati behöver man inte rösta om man inte vill.

nej jag säger inte att man måste
sa att jag tycker att det är en skyldighet


   
SvaraCitera

Zerafina: sa att jag tycker att det är en skyldighet

det är fel att skuldbelägga människor som inte är intresserade av politik. alla kan inte vara det.


   
SvaraCitera