Aviseringar
Rensa alla

Hur visa intresse


Ämnesstartare

Hej! Jag gillar en tjej i min klass. Sen ungefär 1,5 mån tillbaka har vi haft lite ögonkontakt. Sen har det väl blivit mer och mer. Men iallafall. Vi har aldrig riktigt haft en konversation, förens typ 2 veckor tillbaka då vi pratade lite om skolämnen. Och skrattade lite åt mina skämt(ibland bra, ibland dåliga hehe, men hon skrattade åt båda...). Hon verkar inte ogilla mig iallafall, ni vet, ibland möter man personer som man bara inte gillar, dom behöver inte ge en några anledningar att ogilla dem, utan man bra gör det. Men hon verkar gilla mig, hon drar sig inte ifrån mig eller liknande. Nu till det lite intressanta. Vi har som sagt haft ögonkontakt, vi "smygkollar" på varandra så att säga. Ibland märker vi att den andra gör det, men då är det väl bara att vi bryter ögonkontakt, jag iallafall. För när hon märker att jag kollar på henne, då verkar hon inte kolla bort på en gång. Och det har hänt ganska mycket. Jag vet att ni kanske tror: Aa det är väl ingen stor grej att hon kollar på dig?. Fast grejen är att hon gör det medvetet, man kollar inte på en person sådär mycket utan en anledning, det tror inte jag iallafall. När vi pratar så verkar hon le oftast, så hon diggar mig känns det som. Vi kan liksom vara i samma rum, eller till och med samma byggnad, och om vi är i synhåll för varandra då kollar vi på varann. Nu undrar jag om jag har missat ett "tecken" på intresse från henne. Vi har inte rört varandra så mycket, iallafall så har jag inte rört henne för jag är rätt blyg men hon kanske också är blyg med sånt. Jag vill lära känna henne, men vet inte vad jag ska säga. För det känns som att det kan vara nåt. Hjälp mig, hur ska jag visa intresse, för vårt lilla ögonflört börjar bli urtjatat känns det som. Alltså, jag är ju feg, men jag är villig att göra något, fastän jag inte är bra med sånt bara jag får nåt bra förslag på vad jag SKA göra. För jag vet inte... Borde jag skriva till henne att jag tycker att hon är söt och allt dedär men att jag inte hur jag ska visa intresse? Eller hur borde jag göra??


   
Citera
leiz
 leiz

Du kan börja med att skriva något (ex fråga hur hon mår eller vad hon gillar för musik) för att inleda en konversation, och om det funkar bra, börja prata lite med henne i skolan. Om det funkar bra så kan du fråga om ni ska ses och göra något efter skolan. 


   
SvaraCitera

jag och en tjej gjorde så i mellanstadiet men jag vågade inte göra mer än säga hej liksom så det sket sig för mig, men ja märkte att hon måste ha gillat nåt för sen på högstadiet hamnade vi inte i samma klass så då fick ja tag på hennes nummer o började skriva men så fick hon en pojkvän då som skrev otroligt till mig oså så då sluta ja skriva, men vi gav varandra leende och sånt och nu ångrar ja lite att ja inte vågade mig på mer typ prata mer med henne, nu har hon funnit kärleken o skaffat barn så nu är de kört att göra mer... så de bästa är om du verkligen vågar prata i verkligheten om du ser henne ensam eller fråga på sms om hon vill hitta på nåt, lycka till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
jag och en tjej gjorde så i mellanstadiet men jag vågade inte göra mer än säga hej liksom så det sket sig för mig, men ja märkte att hon måste ha gillat nåt för sen på högstadiet hamnade vi inte i samma klass så då fick ja tag på hennes nummer o började skriva men så fick hon en pojkvän då som skrev otroligt till mig oså så då sluta ja skriva, men vi gav varandra leende och sånt och nu ångrar ja lite att ja inte vågade mig på mer typ prata mer med henne, nu har hon funnit kärleken o skaffat barn så nu är de kört att göra mer... så de bästa är om du verkligen vågar prata i verkligheten om du ser henne ensam eller fråga på sms om hon vill hitta på nåt, lycka till 🙂

Jadå, att ens tänka på att nån annan kan ta chansen gör ont:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leiz:
Du kan börja med att skriva något (ex fråga hur hon mår eller vad hon gillar för musik) för att inleda en konversation, och om det funkar bra, börja prata lite med henne i skolan. Om det funkar bra så kan du fråga om ni ska ses och göra något efter skolan. 

Jaadå 😀


   
SvaraCitera