Aviseringar
Rensa alla

Hur visar man att man gillar en tjej - och tar tillbaka kontakten


Ämnesstartare

Men hur borde jag tolka "<3", då? 😮


   
SvaraCitera

Det är närmast omöjligt för oss att veta vad hon menat med två fåniga små symboler. Möjligen om du berättar vad ni smsat om dessförinnan kan vi försöka gissa oss fram till något.

Du vill visa att du gillar henne. Det enda du egentligen behöver göra är att prata med henne, träffa henne, och visa intresse. Kroppskontakt och flirt är bra när ni väl kommit igång.
Sen, om ni verkligen inte har någonting alls gemensamt och ingenting att prata om kanske hon inte är nån för dig i alla fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aksustik:

Det är närmast omöjligt för oss att veta vad hon menat med två fåniga små symboler.

skit samma, det var ändå länge sedan hon skrev det och jag har inget minna av i vilket sammanhang det var.

Har funderat på o säga att jag gillar henne rakt ut, men jag vet inte hur hon skulle reagera på det... känner mig osäker. Vad borde den "normala" reaktionen på det vara? från hennes sida alltså. Förstår dock att reaktionen kan varierar från person till person..


   
SvaraCitera

Indrioiden:

Har funderat på o säga att jag gillar henne rakt ut

Det kan du ju göra, men om ni inte träffas ofta eller om du inte visat det på nåt annat sätt innan du säger det tror jag att det finns risk för att hon nog blir lite förvånad eller rädd - och tar avstånd.
Det kan hon göra även om hon känner samma sak, är lite intresserad, eller inte alls.

Så att bara säga det rakt ut är lite riskabelt, tycker jag. Särskilt om ni inte träffas eller pratar ofta.
Det kanske är bättre egentligen att bara känna sig fram, ungefär som jag skrev i det förra inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, kanske ska lära känna henne bättre innan jag säger det då - om jag nu säger det över huvud taget, är orolig för hennes reaktion [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har lyckats få tillbaka kontakten med henne nu, senaste veckan har vi hörts av ett antal gånger via datorn, och träffats på den sport vi båda spelar ,(tennis.)

Den här gången vill jag inte låta det rinna ut i sanden, och förlora kontakten med henne igen. Hon verkar inte vara helt ointresserad av mig heller.
Men hur ska jag börja visa mitt intresse, lite "kroppskontakt" kanske? Men hur gör man det utan att verka allt för "på"? En klapp på axeln kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför inte hitta på saker bara ni två utanför aktiviteten och se vart det bär vägen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför inte hitta på saker bara ni två utanför aktiviteten och se vart det bär vägen?

Har faktiskt tänkt på det, men vill vänta lite grann tills jag känner henne bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indrioiden:

Har faktiskt tänkt på det, men vill vänta lite grann tills jag känner henne bättre.

varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

varför det?

Vill inte framstå som för ivrig och "på", då kanske hon tar avstånd.. vill vara på den säkra sidan först [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inegn som har ett svar på frågan jag ställde? 🙂


   
SvaraCitera

hur du ska visa att du är intresserad? ge komplimanger, inte sliskiga utan de ska vara sanna och spontana. Sen få henne att skratta, småretas, prata mycket, ge henne uppmärksamhet. Ja, typ sånt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du frågat henne om hon har någon kille? :O Du borde göra det innan i alla fall. Så att det inte blir så pinsamt. Hehehe. Jag gillar en kille i min klass... Jag vågar inte säga något till honom. Vi är typ ganska bra vänner. [rolleyes]


   
SvaraCitera